Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt på fjell med ulv - Noen fare?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Hei, i går ble det observert ulv ved fjellet der jeg har planer om en tur med fisking og overnatting i telt om en ukes tid. Jeg vil tro dette er en streifulv som vandrer videre/blir skutt før den tid. Men dersom den ikke gjør det, og faktisk oppholder seg på fjellet der jeg sover og lager mat, er det noen fare da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gammeltbrukernavn111

Absolutt ingen fare i det hele tatt.

 

Det eneste en bør tenke på er å passe litt ekstra godt på dersom en har en hund som går løs og har stor radius, spesielt om det er en jakthund som kan tenkes å jage etter ulven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg har truffet på en ulv i Sverige. han satt foran teltet sitt og ulven kom mot ham på 10 meters avstand. Deretter gikk ulven videre. Det var en udramatisk hendelse. Jeg vet selvfølgelig ikke om alle ulver oppfører seg slikt.;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv er jo grunn i seg selv til å dra på tur. Tenk om du fikk oppleve å se den? :)

Ulven har fått et urettferdig dårlig rykte. Fra vi er små lærer vi at ulven er skummel og denne forvrengte sannheten bygges det videre på i media ved at sauebønder forteller om forferdelige historier. Jeg hadde vært i ekstase om jeg fikk oppleve ulv eller bjørn på nært hold. En ensom ulv er nok mer redd deg enn du er den, så sannsynligheten for at du møter på den er svært liten. Dessverre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Kan jo havne ut for et dyr som er sykt og oppførerer seg annerledes enn normalt. Men sjansen er vel svært liten.

ville vel som nevnt passet på evt bikkje. Og pakket inn mat i vanntette poser så det ikke lukter. Kommer neppe på besøk når du er der men er den nysgjerrig og sulten er det nok en liten sjanse for at den kqn stikke innom forteltet når du er ute og går og den lukter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde møtt en ulv i naturen ville jeg vært overveldet. Det må være magisk. 

Kom gjerne med noen tall som forteller at ulven utgjør et risikomoment å ta hensyn til når man skal ferdes ute i felt. 

 

Bildet av ulven som skrekkinngytende og farlig, er skapt av mennesker uten snøring. Eller et innebygd hat mot ulven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.