Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett dunjakke


Annema

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en lett dunjakke som kan pakkes i sekken?? Var på tur her om dagen og da skulle eg gjerne hatt ei slik jakke å hatt på meg.. Har søkt litt på nettet etter slike jakker, men kanskje noen her inne kan anbefal ei dei er fornøyd med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Mountain Hardwear Ghost Whisperer jakke, den er noe av det letteste som er å oppdrive (ca 200g). Har vært god og varm til mitt bruk (pauseplagg høst/vinter). Den koster en del..

Ellers har jeg også en jeg kjøpte på Jula for 299,- den veier faktisk bare rundt 250g og ser faktisk bra ut, den har mindre dun enn MH jakka, stoffet er litt tyngre, mangler strikk rundt håndleddene, mangler glidlås på lommene og slipper litt dun på innsiden. MEN.. den er faktisk vindtett og temmelig varm. Det fine med den er at den tør jeg bruke til "alt" også når jeg sitter rundt et bål, altså veldig mye jakke for nesten ingen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en dunvest fra http://lukesultralite.com/ i et års tid nå og er superfornøyd med den!

Vesten forsvinner i sekken og veier kun 126g.

Om jeg har på ullundertøy, tynn fleecegenser, dunvesten, skalljakke og lue så er jeg veldig komfortabel på 3 sesongs turer.

 

Koster rett under 1000kr, men toll og frakt kommer jo i tilleg

 

Har også en Salomon Minim jakke, denne skikkelig varm men veier også betydelig mer (400g) Liker jakka, men den blir sjeldnere med på tur etter at vesten kom i hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annema

Nå aner ikke jeg hvor mye penger du kan tenke deg å bruke på en jakke, men:

Jeg har brukt Western Mountaineering Flash jakken som anbefalt over her i en årrekke og kan klart anbefale den, veldig god kvalitet i alle materialer og sømmer og ikke dunlekkasje i løpet av de 4-5 årene jeg har hatt den. Ekstremt god varme ifht. vekt samt vindtett (selvfølgelig).

Den koster flesk kjøpt her i landet men om du enten bestiller den fra utlandet eller kjøper den med deg fra en evt. utenlandstur er det overkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk den jeg nevnte fra Jula til 299,- De har str M og L (litt små i størrelsen) igjen i enkelte varehus.

Det følger med pakkpose og den kan komprimeres godt. Er du heldig er det et varehus i nærheten av deg som har den og størrelsen passer deg.

Jula jakka gjør absolutt nytten og jeg har brukt den mye mer enn MH Ghost Whisperer jakka. Hadde jeg kjøpt Jula jakka før MH jakka så hadde den fra Jula holdt i massevis. (MH jakka er knall, men ikke 8x bedre slik som prisen skulle tilsi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk den jeg nevnte fra Jula til 299,- De har str M og L (litt små i størrelsen) igjen i enkelte varehus.

Det følger med pakkpose og den kan komprimeres godt. Er du heldig er det et varehus i nærheten av deg som har den og størrelsen passer deg.

Jula jakka gjør absolutt nytten og jeg har brukt den mye mer enn MH Ghost Whisperer jakka. Hadde jeg kjøpt Jula jakka før MH jakka så hadde den fra Jula holdt i massevis. (MH jakka er knall, men ikke 8x bedre slik som prisen skulle tilsi)

Ikke på lager i Stavanger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Obs! fører eller har iallefall ført Swedemount http://www.swedemount.se/produkter/category/padded

Begge foreldra min har kjøpt en jakke, tror det er denne http://www.swedemount.se/produkter/product/padded/lt-down-jacket, som de er veldig fornøyd med. Brukes for å kunne sitte ute i hagen til sent på sommerkveldene, selv om temperaturen later som det er vår eller høst. De er sikkert ikke best i verden, men jeg tror bare de koster 4-500kr og pakkes ned i den ene lommen eller noe sånt, de blir bittesmå.

 

Eller så har XXL Five Seasons dunjakke til 699,- http://www.xxl.no/klar/klar-herre/jakker/dunjakker/c/12040416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Obs! fører eller har iallefall ført Swedemount http://www.swedemount.se/produkter/category/padded

Begge foreldra min har kjøpt en jakke, tror det er denne http://www.swedemount.se/produkter/product/padded/lt-down-jacket, som de er veldig fornøyd med. Brukes for å kunne sitte ute i hagen til sent på sommerkveldene, selv om temperaturen later som det er vår eller høst. De er sikkert ikke best i verden, men jeg tror bare de koster 4-500kr og pakkes ned i den ene lommen eller noe sånt, de blir bittesmå.

 

Eller så har XXL Five Seasons dunjakke til 699,- http://www.xxl.no/klar/klar-herre/jakker/dunjakker/c/12040416

 

Må korrigere meg selv etter å ha pratet med mutter'n.....Swedmount jakkene ble kjøpt i Sverige.

Men jeg var på Coop Obs! nettop og de har Missing Link dunjakker til 600,- og vester til 500,-. Ble en vest på meg. Var veldig varm inne i butikken iallefall, så får vi se hvor mye den lekker i sømmene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sportsbutikker har nå salg på vinterplagg, der av tynnere dunjakker, dunskjorter som lar seg pakke ned ( i sin egen lomme ) , sjøl bruker jeg en tynn Patagonia jakke som jeg er fornøyd med.

 

Noen få nettbutikker som har salg :

 

http://sportsnett.no/s/c.aspx?cid=1455

 

http://komplettfritid.no/skattekista/klar1/jakker/dame1/dunjakker1?orderby=discount

 

osv.

 

Ellers sjekk butikkene om du har muligheter der. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annema

Nå aner ikke jeg hvor mye penger du kan tenke deg å bruke på en jakke, men:

Jeg har brukt Western Mountaineering Flash jakken som anbefalt over her i en årrekke og kan klart anbefale den, veldig god kvalitet i alle materialer og sømmer og ikke dunlekkasje i løpet av de 4-5 årene jeg har hatt den. Ekstremt god varme ifht. vekt samt vindtett (selvfølgelig).

Den koster flesk kjøpt her i landet men om du enten bestiller den fra utlandet eller kjøper den med deg fra en evt. utenlandstur er det overkommelig. 

Rekna meg at eg må ut med nokre tusen for ei jakke, men finner eg det billigar er jo det enda bedre. Men har rekna med at eg må hvertfall ut med  2000-3000 kr...  Kanskje eg skal kikke litt ekstra på denne jakka då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekna meg at eg må ut med nokre tusen for ei jakke, men finner eg det billigar er jo det enda bedre. Men har rekna med at eg må hvertfall ut med  2000-3000 kr...  Kanskje eg skal kikke litt ekstra på denne jakka då...

Bortsett fra kvalitet hele veien har den én ting som jeg virkelig anser den for et eminent varmeplagg, nemlig hetten. Mange lette dunjakker har ikke dette.

Passer godt inne i hetten på en skalljakke men er ikke for voluminøs til å legges ned over nakken (eller inne i skalljakkehetten), når man ikke trenger varmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hetta på WM Flash får jo enhver person til å se helt Awesome ut ;)

Det er forresten salg på den danske outnorth siden, så man kan få tak i WM Flash jakken til 1149 danske kroner (+ fortolling inn til Norge om du liker slikt... )

Bare gå til outnorth.no - forandre til dansk versjon og sorter på merker - western mountaineering

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hetta på WM Flash får jo enhver person til å se helt Awesome ut ;)

Det er forresten salg på den danske outnorth siden, så man kan få tak i WM Flash jakken til 1149 danske kroner (+ fortolling inn til Norge om du liker slikt... )

Bare gå til outnorth.no - forandre til dansk versjon og sorter på merker - western mountaineering

Hehe ja :) Vi kan ordne bildebevis i av helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man må ikke ha det"=bortkastet vekt. Hehe.

Neida, det kan nok være litt individuelt. Sjelden jeg blir veldig kald på sommerturer. Tidlig vår og sen høst kan være en litt annen sak. Bruker i mellomsesongen helst min primaloft fra norønna, som tåler mer regn og bålgnister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man må ikke ha det"=bortkastet vekt. Hehe.

Neida, det kan nok være litt individuelt. Sjelden jeg blir veldig kald på sommerturer. Tidlig vår og sen høst kan være en litt annen sak. Bruker i mellomsesongen helst min primaloft fra norønna, som tåler mer regn og bålgnister.

Jeg er helt enig der. Men jeg har utrolig nok ikke hatt råd til alle mulige løsninger enda. Kanskje en vakker dag.

Jeg har forresten siklet mye på primaloft jakken til Norrøna. Virker som et helt kurant produkt for alle mulige forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ifjor en lett dunjakke. Rab Microlight Jacket W's på sportsnett! Ser den faktisk er på tilbud nå. Jeg er veldig fornøyd med den, eneste jeg skulle ønske er at den var litt lengre. Den tar veldig lite volum i sekken, og veier lite. Den har også hette!! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hetta på WM Flash får jo enhver person til å se helt Awesome ut ;)

Du har lagt merke til det du også ja :-) ... Tror kanskje ikke det er noe sjakktrekk å ha på akkurat den hetta dersom man f.eks. skal møte noen for første gang, nei. Men varm, ja definitivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.