Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven skalljakke


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, jeg har en som jeg fant til en god pris på tilbud. Jeg hadde ikke betalt full pris for den da den virker noe overpriset.

 

Rent teknisk når det gjelder målinger på vanntetthet og pusteevne: Fjellreven Eco-Shell helt i topplaget med 30,000mm når det gjelder vanntetthet, same som eVent. Gore-Tex er på 28,000mm. Men ulempen er da at Eco-Shell ikke puster like bra. Det ligger på 20,400 g/m^2. Gore-Tex, eVent, Helly Tech Professional er alle bedre, mens Norrøna Dri3 ligger på ca. det samme (litt lavere).

 

Eco-Shell har glidelåser til å lufte med i sidene, men de går bare opp og ned langs siden og er ikke så store som f.eks. Norrøna Falketind eller mange andre merker hvor de går helt ut til armene.

 

Rent stilmessig er den diskre (min er grønn) og glir fint inn i naturen hvis man liker naturlige farger.

 

Eco-Trail jakka har YKK AquaGuard glidelåser på sidene mens lommene og hovedglidelåsen er reverserte YKK "coil" glidelåser (vet ikke hva det kalles på norsk :-)). De er greie, men støpte glidelåser som YKK Vislon tåler generelt sett mer. Hovedglidlåsen på Eco-Trail er altså ikke AquaGuard men har i stedet en "flapp" over med kun to knapper. Det er mulig det kan komme mer vann inn der enn hvis jakka hadde hatt en annen type glidelås men jeg kan ikke huske at det har vært et problem.

 

I praksis bruker jeg en Norrøna Falketind Dri3 jakke mye mer enn Fjellreven Eco-Trail. Jeg liker spesielt de store lufteglidlåsene på Norrøna jakka.

 

Alt i alt er vel Fjellreven Eco-Trail en helt grei jakke. Ermene er kanskje litt i lengste laget men det er ofte vanlig på regnjakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.