Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Spidsbergseter til Sjusjøen Påsken 2014


rayun

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei rayun :-)

Tusen takk for at du delte filmen med oss!

Morsomt å se at pulken kom i god bruk etter jobben du har lagt ned i den. Regner med at du var fornøyd?

Det var en usedvanlig shiny brenner, her har noen åpenbart brukt kveldene til noe nyttig samt kos forut turen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film det der! Nesten samme turen som jeg, @Kjell Iver og @graham gikk i vinter, bare motsatt retning. Og vi startet å gå fra tretten og inn mot djupslia, ut av sporene og enda lenger inn mot lyngen. Videre derfra gikk vi mot harlandshytta og nedover langs tromsamyra og mot vetåbua. Derfra langs sporene til spidsbergseter.

 

Over stormyra hadde vi betraktelig mer vind enn det du hadde. Tipper opp mot 20 m/s og motvind. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Vargtaz, men han er nok i helt annen klasse enn meg. Men hyggelig at du likte den.

 

Pulken gjorde jobben den martin.m selv om jeg nok burde lagt på noe mer glider. Stedvis isete løyper slet rett og slett så mye at selv tjærelaget ble borte noen steder. 

Brenneren har ikke vært i min eie veldig lenge. Plukket fra hverandre med tilhørende vask og rens. Rett og slett ordentlig kosejobb ja.

Hadde forøvrig en stikkflamme (kan ses på et av klippene) men ble enkelt fikset med en liten stramming av spindelen. 

 

Jeg hadde 2 alternative ruter stukket ut på kartet Henrik. Den ene noe lenger øst, men litt dårlig form gjorde at jeg valgte minste motstands vei. Trolløypa er flat og fin og jeg fikk gode spor nesten hele veien. Det blåste egentlig hele turen gjennom uten at det plagde meg noe særlig. Jeg var jo heldig og hadde den i ryggen hele tiden med unttak av første dag. Møtte forøvrig en som var ute i samme ærend som meg. Han gikk nordover og så en smule kald ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

14 minutter og 47 sekunder med bare hærlighet. Rakk akurat en kopp kaffe.

Godt du brukte et halvt år på redigering.

Dette var en oppmuntring på den gråeste årstida og vi har mye godt i vente.

Flott tur du hadde. Minnes et par dager med vind og tåke i påska men ellers bare godvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He - he, ja takk for go´ordene Dag G - Evje.  Begynner å glede meg til ordentlig vinter nå. Er ikke spesiellt glad i den perioden vi er i akkurat nå. Ikke varmt, ikke kaldt, bare vått og grått. Ja - ja, noen gode dager er det jo innimellom, heldigvis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.