Gå til innhold
  • Bli medlem

Telting: Rett etter Flørlistølen (på vei mot Blåfjellenden) ?


Rune96568

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurte på om noen hadde tips om god lokasjon å slå opp telt på i strekningen Flørlistølen - Blåfjellenden.

 

Kommer sliten og fæl med båt på kvelden til Flørli, så det bør ikke være så mangen timene trasking før vi slår camp, men bør være etter Flørlistølen.

 

Ser på kartet at det stort sett bare er "hardt underlag" langs ruten, og de grønne flekkene i mellom flyter vel over med vann i regnet tenker jeg :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Lurte på om noen hadde tips om god lokasjon å slå opp telt på i strekningen Flørlistølen - Blåfjellenden.

Kommer sliten og fæl med båt på kvelden til Flørli, så det bør ikke være så mangen timene trasking før vi slår camp, men bør være etter Flørlistølen.

Ser på kartet at det stort sett bare er "hardt underlag" langs ruten, og de grønne flekkene i mellom flyter vel over med vann i regnet tenker jeg :D

Det er litt avhengig av hvor bløt det er. Det går fint å slå opp teltet rett ved stølen, om det ikke er folk selv om det regner.

Ellers er det mye stein og grus med et tynt jordlag øverst. Tørre myrer er derfor et godt valg.

Helt oppe ved Flørlivannet er det fint og flat lynghei om du bare går opp til høyre. Veien går i en bue rundt denne "heia". Jeg tar helst en "snarvei" over denne "heia".

Ellers så spørs det jo når turen skal gå.

Jeg er på vei oppover i dag, for å sjekke forholdene.

Senorge melder om snøfritt. Det tror jeg er en liten overdrivelse. Men som sagt, det vil vise seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på kartet hvor dene "heia" du snakker om er, og det ser bra ut med tanke på distanse første dagen.

 

Planen var å reise denne helgen, men nå blir det ikke før tidligst neste helg. Planen er å ende opp ved Månafossen på søndag.

 

Fint hvis du legger igjen en rapport om forholdene. Er ikke helt klar for snø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på kartet hvor dene "heia" du snakker om er, og det ser bra ut med tanke på distanse første dagen.

 

Planen var å reise denne helgen, men nå blir det ikke før tidligst neste helg. Planen er å ende opp ved Månafossen på søndag.

 

Fint hvis du legger igjen en rapport om forholdene. Er ikke helt klar for snø....

Denne helga? Sesongen i Frafjordheia starter normalt rundt 1. Juni......

Og etter å ha vært en tur oppe ved Høgaleitet i Hunnedalen, mener jeg det fortsatt omtrent er skiføre over 800moh.

Snøen lå i flekker helt ned til veien. Jeg har gått innover med snøen så langt nede, men det var et år med lite snø i høyden.

I år var det mer snø oppe i høyden enn på lange tider.

Selv neste helg vil det bli mye vassing i snø i høyden.

Opp Fidjadalen og ned Røssdalen bør være mulig forholdsvis snart. (Bortsett fra at det kan komme ned noe Stein og sånt nedover fjellsiden i Fidjadalen, det skjer på denne tiden omtrent hvert år. Det er skjelden raset når stien.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.