Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring og telting på sørlandet


n5k

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi er en liten gjeng (3-6) rimelig ferske klatrere fra Sandnes, som har lyst på en telttur i sommer. Vi er mest sugne på å dra litt sørover, og er ute etter et sted hvor vi kan campe i telt så nær et klatrefelt eller to som mulig. Vi befinner oss (dessverre, kanskje) for øyeblikket bare rundt grad 4 til 6- og klatrer kun boltede ruter. Naturlig blir for skummelt for oss. Er det noen som umiddelbart kom på et sted eller to vi bare absolutt bør sjekke ut når de hørte dette? Noen som har noen linker? Alt fra Kragerø til Bergen er egentlig interessant, men som sagt - vi hadde helst sett for oss en biltur sørover. Kjipt å måtte kjøpe alt som er utgitt av førere for å finne et cragg eller to, hehe. Da er det bedre med litt konkrete tips, slik at det kan holde med én.

 

Kom med tips - alt mottas med takk!

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar.

 

Har du en link til den siste føreren, eborge? Ideelt sett en webfører, eller en butikk som har den?

 

Dag G: mye som passer for nybegynnere også? Med mulighet for telting i umiddelbar nærhet? Hvilken fører er det som dekker Valle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tumlet litt i Løefjell. Ikke eksponert for innsyn fra heile bygda som Nomelandsfjellet. Greit når en tumler mye solo.

Mye tyskere som klatrer i Valle, men de er ålreite folk.

 

http://www.setesdal.com/Aktivitetar/ValleRysstad/Klatring/

 

 

Via Ferrata i Åmli er 10 min innmarsj, 5 min opp og 15 min ned stien. Passer til halvtimes stopp på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis Bergen er det nordligste - så vil jeg anbefale Sotra! Det er utgitt fører for både sportsklatring og klatring på naturlige sikringer for området. Var der senest i 2009 på nasjonal klatresamling, men fikk ikke gått så mange ruter. For mer informasjon ville jeg ha kontaktet Bergen klatreklubb.

 

Hvis det likevel skulle friste å dra litt lenger nordover er jo Flatanger i Nord-Trøndelag en skikkelig perle som har hatt en kjempeutvikling de siste 2 årene og et digert jorde å campe på. Mulighet til å se verdensstjerner klatre harde ting i Hanshellaren også :) http://www.trondelag.com/hanshelleren-unik-klatrevegg/ . Trondheim Klatreklubb arrangerer for andre gang en klatrefestival i slutten av juni: http://www.trondheim-klatreklubb.no/web/?q=taxonomy/term/7 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.