Gå til innhold
  • Bli medlem

Svalbard og overnatting


Anbefalte innlegg

Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt).

 

Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt).

Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene?

Ikke så rart at hotellene er fulle, er jo høysesong der oppe nå, vet ikke om noen andre plasser du kan ta inn på, med mindre du kjenner noen som bor der. Men du kan jo ringe svalbard travle å høre, de har nok full kontroll over hvilke alternativ du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt).

 

Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene?

Jeg regner med at du har sjekket http://www.spitsbergentravel.no/Start/Overnatting/Spitsbergen-Guesthouse/

Jeg syns det var helt ok - vi var en gjeng i lag - mener vi hadde en leilighet - men at det var mange alternativer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir problem med å få dusjet, er det ikke noe krise. Kropplukt ordner du greit med "kattevask" og et reint klesskift. Og gidder du ikke å varme vann, bruke klut og såpe, finnes det våtservietter. Det er de klasiske stedene, som kan lukter ille, så hele kroppen MÅ ikke vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du reise? Hvor skal du ligge i telt?

Mener at det er dusjmuligheter på campingen.

Ellers har du (fra husken): Mary Anns Polarigg (polarriggen.com), Radisson (Spitra.no), Svalbard hotel + lodge (Svalbardbooking.com), Trappers hotel (basecampspitsbergen.com),Spitsbergen Hotel/Funken (spitra.no), Spitsbergen Gjestehus (spitra.no), Gjestehuset 102 (gjestehuset102.no).

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt).

 

Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene?

 

Svømmehallen er vel åpen. Var og badet der som syvåring da Ragnar Thorset kom fra Nordpolenturen sin...kunne de få vaska seg der, kan vel du også :-)

 

 

Svømmehallen

Morgensvømming mandag og onsdag 07-08

Mandag og onsdag: Fellesbad 17-20, Voksne 20-22

Tirsdag og torsdag:  Fellesbad 19-20, Voksne 20-22

Fredag: Fellesbad 17-20

Lørdag: Baby 0-2 år kl.13-14, Fellesbad 14-17

Søndag: Fellesbad 14-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når skal du reise? Hvor skal du ligge i telt?

Mener at det er dusjmuligheter på campingen.

Ellers har du (fra husken): Mary Anns Polarigg (polarriggen.com), Radisson (Spitra.no), Svalbard hotel + lodge (Svalbardbooking.com), Trappers hotel (basecampspitsbergen.com),Spitsbergen Hotel/Funken (spitra.no), Spitsbergen Gjestehus (spitra.no), Gjestehuset 102 (gjestehuset102.no).

 

Øystein

Har ingen konkrete planer for overnattingsteder, men blir ikke store avstandene fra Longyearbyen.

Skal ikke reise før neste år, tenkte jeg kulle være tidlig ute og begynte å se etter hoteler allerede i Januar i år, (14 måneder før avreise) men alt var fullbooket.

 

Datoen er fra 19 til 24 Mars 2015, hadde planer om å være der i forbindelse med den totale solformørkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Overnatting i forbindelse med solformørkelsen har vært fullbooka i lange tider, mange som kommer opp, men hør på kjøp/salg/bytte longyearbyen, er en stund siden folk begynte å spørre der, men ser at en del har fått napp. Blir neppe billig å leie noe privat, men det er vel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.