Gå til innhold
  • Bli medlem

Blad/magasin om friluftsliv


Thomas E

Anbefalte innlegg

Annonse

Ikke sikker på hva du mener her! Men om du mener hvilken som er verd å lese; så syntes jeg UTE og FRILUFTSLIV er ganske gode:)

Ellers har du jo klassikerne som VILLMARKSLIV, JAKT OG FISKE, og alle dem der!

 

Men det kommer jo helt an på hva en bedriver av friluftsliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser tgo (the Great outdoors) på nettbrettet. Syns det er ganske bra, men det er jo selvfølgelig veldig fokusert på turområder i Storbritannia. Har også lest litt backpacker magazine, utstyrsutgaven deres er veldig bra. Svenske utemagasinet er også bra, men sist jeg sjekket fikk man den digitale utgaven kun sammen med abonnement.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle de norske bladene er dårlige. Det er en og annen interessant sak innimellom, men alt for ujevnt. Får mye mer ut av å lese Fjellforum, Backpacking light etc.

Ellers ikke vits i å starte noe nytt blad, men Fjellforum kunne nok blitt utviklet kommersielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skilte ut en del innlegg som var OT i forhold til emnet og la de i egen tråd under "Om fjellforum"

. Har så dårlig nett her jeg er nå så jeg får ikke lagt inn lenke.

Slitsomt når tråder redigeres på denne måten. Jeg svarte jo primært på trådstarters spørsmål, så kommenterte jeg i samme slengen noe en annen i tråden nevnte. Nå er det jeg skrev borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når tråder redigeres på denne måten. Jeg svarte jo primært på trådstarters spørsmål, så kommenterte jeg i samme slengen noe en annen i tråden nevnte. Nå er det jeg skrev borte.

Jeg tror muligens at årsaken er OTinnlegg fra min side. Og da beklager jeg at ditt innlegg fulgte med på lasset.

Du finner det i tråden" Fjellforum i trykket eksemplar?"

Slik jeg husker det er forumet "om Fjellforum" bare for sponsorer, og da kan det være at du ikke har tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo en god del gode innlegg i den tråden som var spinoff fra denne og som i det hele tatt ikke gjaldt blader og aviser men ideer for forumet som jeg mener trenger egen tråd. Beklageligvis ble ett innlegg flyttet som ikke skulle vært flyttet men det ble fikset med en gang. Normalt legger jeg inn lenker til opprinnelig tråd men jeg har forferdelig dårlig nett her jeg er nå (gran canaria) så det må vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo en god del gode innlegg i den tråden som var spinoff fra denne og som i det hele tatt ikke gjaldt blader og aviser men ideer for forumet som jeg mener trenger egen tråd. Beklageligvis ble ett innlegg flyttet som ikke skulle vært flyttet men det ble fikset med en gang. Normalt legger jeg inn lenker til opprinnelig tråd men jeg har forferdelig dårlig nett her jeg er nå (gran canaria) så det må vente.

Synes det er slitsomt med alle disse trådene som splittes og nye som opprettes. Jeg forstår at det er en fordel for Googleindeksering, men det er ikke alltid jeg ønsker at en liten slengbemerkning skal bli en ny tråd. Da hadde jeg startet en ny tråd. 

Når det er sagt: Splitt gjerne opp akkurat denne kommentaren i en ny tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Jeger, Friluftsliv og  Fjell og Vidde. Syns Friluftsliv er SVÆRT bra på en del utstyrstester, men kunne tjent på litt strengere redigering av innsendte bidrag. Det er litt variabel kvalitet på tekstene rent språklig. Personlig liker jeg Fjell og Vidde, men er naturlig nok sterkt vinklet mot bruk av DNTs hytter og andre tilbud. Jeger er OK, men gjentar naturlig nok mye av tematikken fra år til år parallelt med hva det til enhver tid er jaktsesong på.

 

Nettsiden Harvest.as er vel også verdt å nevne i denne sammenheng - mye bra der syns jeg.

 

Av de utenlandske leser jeg Outside Magazine. Som regel noen meget gode "feature"-artikler i hvert nummer, men ENORME mengder reklame og jeg får meg ikke til å stole på utstyrsseksjonen da jeg alltid får inntrykk av at teksten er skrevet at markedsføringsavdelingen til vedkommende produsent. Noen kredible utstyrstester har jeg til gode å legge merke til i akkurat det magasinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips, kjøpte et par digitale utgaver av Backpacker Magazine til å begynne med :)

 

Synes det er slitsomt med alle disse trådene som splittes og nye som opprettes. Jeg forstår at det er en fordel for Googleindeksering, men det er ikke alltid jeg ønsker at en liten slengbemerkning skal bli en ny tråd. Da hadde jeg startet en ny tråd. 

Når det er sagt: Splitt gjerne opp akkurat denne kommentaren i en ny tråd.

Vel, jeg synes det er slitsomt når forumtråder blir som chat-rom hvor man sporer av og prater om helt andre ting enn det som er meningen. En slengbemerkning er OK, men når halvparten av tråden ikke har noe med det trådstarter lurer på så blir det uoversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.