Gå til innhold
  • Bli medlem

fisketur på hardangervidda


monsmatglad

Anbefalte innlegg

hei. jeg og et par til planlegger en fisketur på Hardangervidda for å fiske ørret i sommer en gang. noen som har forslag til et lett tlgjengelig område med vann som har fin fisk? vi kommer fra midt-telemark så det beste hadde vært en løsning uten alt for mye bilkjøring.

 

mons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vil anbefalle å ta fjellvåken inn til Mogen, for deretter å gå opp langs kvenna, og videre til vollevann. Oppover der er det mange fine fiskevann, og er forholdsvis lett tilgjengelig. 

 

Området mellom Gunleiksbu og Besså har også fin fisk. Ved siden av dette, mener jeg det er et av de flotteste stedene på hele vidda;)

 

God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisketur på Hardangervidda.

Jeg overveier også å ta med en sønnesønn (og eventuelt en kamerat av ham) på en kombinert fiske- og fottur på Hardangervidda i sommer, men trenger skikkelig orientering om fiskemulighheter (herunder utstyr) for gutten er blitt så fiskeglad på hytta på Sjusjøen.

Brage

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisketur på Hardangervidda.

Jeg overveier også å ta med en sønnesønn (og eventuelt en kamerat av ham) på en kombinert fiske- og fottur på Hardangervidda i sommer, men trenger skikkelig orientering om fiskemulighheter (herunder utstyr) for gutten er blitt så fiskeglad på hytta på Sjusjøen.

Brage

Innenfor Mårbu ligger to vassdrag Skjorte og Kossadal.   Ikke så langt å gå heller,  Båt går over Mår fra Synken       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kan anbefale en tur med Fjellvåken II inn til Mogen og videre inn langs Kvennavassdraget, se min rapport fra den turen ifjord sommer om det kan inspirere: http://www.fjellforum.no/topic/28680-en-uke-på-hardangervidda/

 

Ellers er det flott i og rundt Reksjå med mange fiskevann som huser fin fisk, parkere ved Synken som sagt over. Jeg skal selv en tur til Imingfjell en uke i August i år og utforske området der oppe, en kamerat har vært der mye og lover mye bra angående fiske :) Uansett god tur og skitt fiske!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.