Gå til innhold
monsmatglad

fisketur på hardangervidda

Anbefalte innlegg

hei. jeg og et par til planlegger en fisketur på Hardangervidda for å fiske ørret i sommer en gang. noen som har forslag til et lett tlgjengelig område med vann som har fin fisk? vi kommer fra midt-telemark så det beste hadde vært en løsning uten alt for mye bilkjøring.

mons :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Vil anbefalle å ta fjellvåken inn til Mogen, for deretter å gå opp langs kvenna, og videre til vollevann. Oppover der er det mange fine fiskevann, og er forholdsvis lett tilgjengelig. 

Området mellom Gunleiksbu og Besså har også fin fisk. Ved siden av dette, mener jeg det er et av de flotteste stedene på hele vidda;)

God tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fisketur på Hardangervidda.

Jeg overveier også å ta med en sønnesønn (og eventuelt en kamerat av ham) på en kombinert fiske- og fottur på Hardangervidda i sommer, men trenger skikkelig orientering om fiskemulighheter (herunder utstyr) for gutten er blitt så fiskeglad på hytta på Sjusjøen.

Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Sletteid? Kjør til Synken ved Mårvann. Ca 3t å gå fra P-plass. Mange vann på veien inn en kan fiske i også. Ulempe er dyrt fiskekort og dyr parkering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fisketur på Hardangervidda.

Jeg overveier også å ta med en sønnesønn (og eventuelt en kamerat av ham) på en kombinert fiske- og fottur på Hardangervidda i sommer, men trenger skikkelig orientering om fiskemulighheter (herunder utstyr) for gutten er blitt så fiskeglad på hytta på Sjusjøen.

Brage

Innenfor Mårbu ligger to vassdrag Skjorte og Kossadal.   Ikke så langt å gå heller,  Båt går over Mår fra Synken       

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også kan anbefale en tur med Fjellvåken II inn til Mogen og videre inn langs Kvennavassdraget, se min rapport fra den turen ifjord sommer om det kan inspirere: http://www.fjellforum.no/topic/28680-en-uke-på-hardangervidda/

Ellers er det flott i og rundt Reksjå med mange fiskevann som huser fin fisk, parkere ved Synken som sagt over. Jeg skal selv en tur til Imingfjell en uke i August i år og utforske området der oppe, en kamerat har vært der mye og lover mye bra angående fiske :) Uansett god tur og skitt fiske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av UTE avdelingen
      Septembertur over 1400 meter. Nordfjella er fantastisk! 
    • Av Fiskegal
      Jeg lager en del tur- og fiskefilmer. Tenkte å bare starte en tråd her hvor folk kan dele eventuelle videoer de lager.
    • Av Thomas Rekdal
      Hei,
      Tenkte å ta en overnattingstur i Nordmarka i helgen.
      Starter turen fra Songsvann, supert om det er et fiskevann i nærheten også.
      Noen som har noen forslag? 
    • Av Friluftsamatørene
      Hardangervidda - Trondsbu - Sandhaug 2018 Del 2 av 3
      Da er det dags for å fortsette turen på Hardangervidda. Vi har gått inn fra Trondsbu, ikke langt fra Dyranut. Turen har gått inn forbi Snerro og Sandhaug, og vi befinner oss på ukjent mark bak fjellene i sør.
      Det ble igjen et fantastisk møte med vår vakre nasjonalpark på Hardangervidda. Hardangervidda er og blir en av favorittene våres og ga også denne gangen flotte naturopplevelser med vakkert landskap, flott dyreliv, vær og vind, og så klart fiske. Kom å bli med videre på turen!
    • Av Alexandersen
      Hei!

Skal gå en liten tur i 2019, fra Lindesnes til nordkapp, så avslutte turen ved Grense Jakobselv. Satser på å fullføre turen etter en 5 månders tid?...  Er fra nord i Norge, så det område er greit. Men da lite kunnskap om alt sør for Trondheim. Mulig noen her har litt og fortelle da  

Hvordan er Hardangervidda? starter siste uken i mai fra Lindesnes å er på vidda i Juni en gang da,  har veldig lyst å ta turen til trolltunga før jeg vandrer videre nord og mot Galdhøpiggen. Regner med det er MYE snø som smelter i den tiden men er det mulig og gå den veien uten ski/truger? eller er det snø som dekker deg opp til brystet i retning trolltunga?

Galdhøpiggen i Juni? hvordan er turen? Planen er å gå fra og til Spiterstulen. 

Finland? Noen som vet om en side der jeg kan skrive ut kart, som kartutskrift sin side?  gå over finskegrensa er vel smertefritt? som i sverige? Har aldri tatt turen der før.

Tusen takk 😃
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.