Gå til innhold
  • Bli medlem

Opptakshaugane - irriterende navn, men rått terreng


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Ikkje første gang det har blitt rare passeringar over elva under Midtnovi. Her har ikkje alltid

eksistert ein stie å ta seg over på. Frå Fonn i Stardalen vert det kvart år først i juli arrangert tur over breen til Midtnovi og Tungestølen. Men Arnt: på eine bildet ser det ut som stien no ligg plassert på vestsida av elva! Kjedeleg for dei som kjem opp Langedalen neste gang og vil over, så her lyt du nok ta turen opp igjen.

På Nystølsnovi passerte dere antakelig staden der Kaldakari prosjektet har tenkt plassert helikopter-landingsplass og restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men Arnt: på eine bildet ser det ut som stien no ligg plassert på vestsida av elva! Kjedeleg for dei som kjem opp Langedalen neste gang og vil over, så her lyt du nok ta turen opp igjen.

Hei Agnar.

Kan du presisere? Er ikke helt sikker på hva du mener.

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eg meinte berre den provisoriske brua dere brukte over elva, stien som vi seier, eller stigen som du kanskje seier. På bildet kan det sjå ut som dere har tatt den med og plassert den på vestsida av

elva.

Jeg tror kanskje jeg misforstår igjen, men sti[g]en tar deg ikke over Langedøla, men elven fra Opptaksbreen. Jeg trodde folk gikk opp Langedalen på vestsiden?

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mest meint som ein spøk Arnt, ikkje noko stor sak.

Det er vanleg å gå akkurat der du gjekk, så det er elva frå Opptaksbreen eg meiner. Men dersom

brua no ligg på motsett side når ein kjem opp Langedalen, er den vanskeleg å få tak i. Det er

vanlegvis folk frå Veitastrond som legg ut denne brua tidleg på sommaren, og tek den på land om hausten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men dersom

brua no ligg på motsett side når ein kjem opp Langedalen, er den vanskeleg å få tak i. Det er

vanlegvis folk frå Veitastrond som legg ut denne brua tidleg på sommaren, og tek den på land om hausten.

OK, men på vei opp Langedalen var det ikke noen større hinder FØR stigen. Den lå på riktig sted, jfr forholdene akkurat nå. Men jeg så jo at elven kan bli betydelig større...

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
...hva er så irriterende med navnet "Opptakshaugene"?

Syntes bare at et så majestetisk landskap fortjener majestetiske navn...

Omgitt av Loke, Tor, Odin, Skyttarpiggen, Supphellenipa, Bjørnakyrkja, Ljøteskredfjellet, Kaldakari, m.m, synes jeg alt som har med "hauger" og gjøre blir litt .. slapt.

My subjective $.02

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 7 år senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.