Gå til innhold
  • Bli medlem

Kosetur på Sauen


MBK

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at det var lenge siden sist topptur, og med 44 topper i boks fikk jeg plutselig lyst på den 45.! 

Med knallblå himmel og nydelig skiføre var det bare å labbe i vei fra Krossbu og opp breen. Flott utsikt hele veien!

Vi gikk opp på Sauen (tidl. Geite) 2077 m.o.h. Lett topp, litt hardt når vi skulle ned igjen, men ikke noe problem. Hadde grådig lyst til å ta nabotoppen Kniven også, men den får vi ta en annen gang. Turen vekket iallefall toppturiveren min til live igjen, og minnet meg på hvorfor jeg i det hele tatt begynte å samle på 2000metere! 

 

Vær og føre var upåklagelig, gikk på feller, men pappa gikk på blå ekstra, funket det også. Fin nedkjøring, men lite snø i fjellet. Syntes mange av de som gikk fra Krossbu og opp på Smørstabbrean var litt vel dristige denne påskedagen, ved å gå på kryss og tvers og hit og dit over breene. Det er ikke mye snø der, men det blir vel gjerne slik når det ikke er stikket noen løype opp i Bjørneskardet fra Krossbu, bare over Smørstabbreen til Leirvassbu.

 

Bilder kommer i neste innlegg. 

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.