Gå til innhold
  • Bli medlem

Speiderledere på Fjellforum


Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som er medlem i speideren? Jeg vurdere å melde meg opp, men jeg er usikker på hva jeg kan forvente og hva som generelt forventes av meg.

Hvis noen er medlem i Bergensområdet kunne vi gjerne tatt en prat :)

 

Og for å holde i gang en debatt her, til dere foreldre med barn i speideren, hva forventer dere av en voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Jeg er troppsleder i en gruppe i Kristiansand, og har vert leder på Askøy i mange år! 

Det er ofte stor forskjell fra gruppe til gruppe mtp hva som forventes/ og dermed hva du kan vente deg!

Jeg har vert leder i over ti år i tre forskjellige grupper og det har vært utelukkende positivt!

Send PM om du lurer på noe! Kan evt sette deg i kontakt med noen fra en av bergens gruppene:)

Tre fingre i panna!

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppene er jo forsåvidt fordelt på forskjellige forbund! Hovedsaklig KFUK/M og NSF. Begge forbund leverer godt speiderarbeid, og vil gi deg gode opplevelser som leder! Forskjellen du møter er lagt på størrelsen på gruppene, aktivt kristenarbeid kontra praktisk talt ingenting!,

Utemøter/innemøter, ledertetthet, alderstrinn osv!

Det mest ideelle er grupper med fokus på å være ute, og som ikke har for mangen ledere!

Innemøter med så mangen ledere at en blir stårnde å se på passer ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for tiden med i to grupper på hver sin kant av landet, og begge forbundene. Speideren er fantastisk! Men ledermiljøwt og ledersamarbeidet er alfa og omega for trivselen. Hvis du ikke trives i en gruppe, be om å få bytte enhet eller finn deg en annen gruppe. Og meld deg på kurs! Begge forbund har gode lederkurs, og det er her man får påfyll til alle hverdagsmøtene. Jeg kjenner gruppeleder i en gruppe på Askøy som er desperat etter ledere, ta kontakt på pm, så kan jegvidereformidle kontaktinformasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det noen av dere som er medlem i speideren? Jeg vurdere å melde meg opp, men jeg er usikker på hva jeg kan forvente og hva som generelt forventes av meg.

Hvis noen er medlem i Bergensområdet kunne vi gjerne tatt en prat :)

Og for å holde i gang en debatt her, til dere foreldre med barn i speideren, hva forventer dere av en voksen?

Ser du leter etter gruppe til å være leder i. Vil da ønske deg velkommen med åpne armer til Askøy, km-speidere på erdal. Vi er pr i dag vandrere, stifinnerne og rovere, med 3 voksenledere, 3 roverledere og 35 speidere fra 9 til 17.

Vi driver og bygger opp gruppen og tar i mot alle ledere som vil til oss. Vi kan kontaktes på epost [email protected] og sjekk litt av det vi driver med på www.Facebook.com/alltidberedt

Håper vi hører fra deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.