Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd packraft, men kan ikke tro annet enn at Grimsa i Rondane må være flott. Kan starte innenfor Grimsdalshytta og følge elva helt ned til Grimsbu. Er et stykke midtveis med noe bæring, til nedenfor Fallfossen. Og en foss i nedre deler også. Drøye 4 mil totalt. Kan sikkert forlenge ned Folla også selv om det der sikkert er mer stryk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at det er fine muligheter i Atna mtp kombinasjon av bra padling og fine fjellområder å gå i.

Grimsa er godt forslag også. Nydelig natur omkring elvene gjør mye av turen i mine øyne

Jeg planlegger å teste ut en av disse i løpet av mai/juni. Ikke når vintersmeltinga er på topp, men noe høyere vannstand kan kanskje være ok i Atna har jeg tenkt. Noen som har erfaring med padling av Atna i høy/lav vannstand?

Og siden min bekjentskapskrets innenfor packraftmiljøet er ganske begrenset, er det bare hyggelig om noen flere kan tenke seg å bli med

Har padla både Atna (nord for Atnasjøen) og Grimsa på lav høstvannstand. Med kano vel og merke. Litt skrubbing her og der, spesielt i Grimsa som er grunn og steinete. Min favoritt av dem er definitivt Grimsa. Morsommere padling, lengre strekning, ingen riksvei like ved. Men også mer krevende, spesielt vil jeg tro med mye vann. Nedre deler av Atna er nærmest helt stilleflytende. Idyllisk, men litt kjedelig rent padlemessig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elva som kommer fra Innerdalen er også fin. Ålvundelva eller Ulvåa heter den. Har padla litt av den med kano en gang i tiden. Første delen fra Innerdalsvatnet er bratt, men lengre ned er den fin. Idyllisk og krydret med enkelte stryk.(og litt bæring vil jeg tro)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.