Gå til innhold
  • Bli medlem

Kniven og Sauen vinterstid


MBK

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har vært på Kniven og Sauen (tidl. Geite, ved siden av Kniven) vinterstid (type på denne tiden)? Noen formeninger om vanskelighetsgrad?

 

Har lest beskrivelsene i go'boka til Morten og Julia, og føler ut fra den at turen er greit egnet for tur nå i disse dager. På ski, går med gode plastikksko (T4) og har med isøks. Stegjern anbefales ser jeg, men er det nødvendig på Kniven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forholdene på kniven og sauen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg og en kamerat besteg geite, killingen og sokse Ø1 forrige tirsdag. vi skulle videre til kniven og sauen, men sikten ble for dårlig. På geite gikk vi med stegjern og isøks, men vi møtte noen uten stegjern på toppen, de var derimot litt bekymret for å skli ut og brukte lang tid for å være sikker på å ha fotfeste. Forholdene på toppen vi var på var forholdsvis vindblåste og komprimert/ skaretendenser, så vi synes det var en god trygghet med stegjern.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.