Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak kompakt 3


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Du kan jo kjøpe min Ajungilak Compact 3 - kun brukt 3 netter på hytte av min datter på 15år. Neida, hun bruker den vel igjen om noen år..........he-he..

Synes fargen på den nye compact blir litt i overkant. Jeg liker ikke hode/hette konstruksjonen da den blir vel trang. For en høst og vinterpose er det bra, men kanskje ikke på en sommerpose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har selv Ajungilak 3-sesongs sovepose, den er komfortabel og god å ligge i.

 

Men da jeg var med på Dnt-tur sist og en av de andre deltakerne kom med en like varm sovepose som veide 6-700 gram begynte jeg å tenke litt (Ajungilak 3-sesong er jo 1800 gram) - at her er det veldig mange gram å spare :-)

 

Har nettopp begynt å se på nettet: Interessant å lese litt om quilt-poser og lignende som finnes nå (hadde faktisk aldri hørt om det før). Det virker jo som et bra valg det også. 

 

Så det kan være lurt å tenke litt på vekt før du kjøper sovepose, slik at du ikke angrer etterpå. Men er du komfortabel med vekten så er Ajungilak absolutt en god pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompakt serien har vel alltid vært gode poser. Ikke så dyre heller men de har en del vekt.

Men skal du ha like varme poser som veier langt mindre er du over på dun, og disse koster ofte langt mer. Hvertfall når vekt kryper under 1000gr for en 3 sesongs.

Soveposeuke på Sportsnett nå, kanskje noe som frister av dunpose der http://www.sportsnett.no/s/c.aspx?cid=625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har Compact 3 som jeg mener er tung og unødvendig stor i pakkvolum, men pris er vel også en faktor her. Selv er jeg allergisk mot dun, og har en Mammut Alpine Ultralight 3-season pose som jeg er veldig fornøyd med. Den er syntetisk, liten i pakkvolum og veier 900g. Prisen er også akseptabel (2.100).

 

Link: http://www.mammut.ch/en/productDetail/241001381_v_180/Alpine-UL-3-Season.html

 

Dette er en "ultralight" pose, så den er ikke vid, pløsete og tykk... men for meg er den veldig behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har Compact 3 som jeg mener er tung og unødvendig stor i pakkvolum, men pris er vel også en faktor her. Selv er jeg allergisk mot dun, og har en Mammut Alpine Ultralight 3-season pose som jeg er veldig fornøyd med. Den er syntetisk, liten i pakkvolum og veier 900g. Prisen er også akseptabel (2.100).

 

Link: http://www.mammut.ch/en/productDetail/241001381_v_180/Alpine-UL-3-Season.html

 

Dette er en "ultralight" pose, så den er ikke vid, pløsete og tykk... men for meg er den veldig behagelig. 

 

Ai ai

 

Du er den første jeg kommer over som har denne posen. Hvordan er den (kvalitet osv) og hvordan er den i passform (snu seg rundt, lengde kontra din lengde). Hvor kaldt har det vært når du har brukt den - dvs vil den gi OK natt ved et par grader under null?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt den i en sesong, men det har blitt noen netter i den og jeg er veldig fornøyd. Jeg er kun 172cm og ca 70kg, og ligger behagelig i 180cm posen. Den er smalere i bena og litt videre fra hoftehøyde og opp, typisk "ultralight" poser. Kvaliteten har jeg ikke noe å utsette på enda. Temperaturmessig er vel det kaldeste jeg har sovet med den ca 0 grader på fjellet, og det gikk veldig fint. Men nå er ikke jeg noen frysepinne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.