Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsikring på canadatur


Anbefalte innlegg

Heisann er det noen her som har et bra tips til forsikring til en 40 dagers padletur i Canada? Vi hadde tydeligvis ikke gyldig forsikring sist.....selv om forsikringsselskapet påstod det før vi reiste. Noe de mente nå også...iallefall en stund.

Virker ikke som det er så mange som dekker 'søk og redning'

Så hvis noen har et godt tips så hadde det vært supert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sikker på om Gouda heller dekker søk og redning. Sjekk først om Canadiske myndigheter legger regningen på deg om en redningsaksjon må gjennomføres.

 

På ekspedisjoner har ofte ekspedisjonen en "search and rescue" forsikring som dekker hele ekspedisjonen. Reiseforsikring for hver enkelt deltaker kommer i tillegg.

 

Bruker du spot kan du tegne en egen SAR forsikring for €15 pr år som dekker inntil $100.000. http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Jeg skal sjekke litt mere med Canada. Gouda dekker ikke søk og redning. Jeg bruker InReach. Egentlig samme som spot men går på Iridium sattelitter istedenfor globstar som Spot bruker. Men de også er inne på lista til GEOS som spot har link til....jeg har sendt de to mailer men får ikke svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Før var det noe med at man som medlem av noen Fjell/klatreorganisasjoner som Deutsche elle Østerreicher Alpen Verein var automatisk dekket med henting search and rescue worldwide. Men det kan jo ha blitt for dyrt for de, så de har endret det. Det går an å sjekke på hjemmeside og evt bli medlem.

 

Hilsen

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.