Gå til innhold
FjellDude

Fjellforum - Logo oppdatering

Anbefalte innlegg

Første gang jeg var innom dette forumet, skjedde ved en tilfeldighet etter søk på google.

Inntrykket jeg fikk av denne siden var "Hva slags privat/amatør side er dette?". Men etter å ha klikket litt rundt, oppdaget jeg raskt at forumet var himmelen for oss friluftsinteresserte.

Dette kan selvsagt bare være noe jeg mener, men jeg synes fremdeles at dette forumet trenger en ansiktsløftning og spessielt logoen. "No hard feelings", men den er litt jalla.

I den forbindelse hadde det kanskje vært gøy med en konkuranse her på forumet?

Vi er mange brukere og som besitter ulike kvaliteter, jeg er helt sikker på at noen vil klare å snekre sammen en pen logo for fjellforum. Premie: Heder og ære (Dette er dugnad).

Hva synes administrator og dere andre om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit det - jeg har ingen problem med at folk bruker fantasien og lager ny logo :) Fonten vi bruker har vært med oss siden dag 1 - og den syns jeg vi skal beholde. Det er Flamingo

Det har ellers vært diskutert før - i denne tråden http://www.fjellforum.no/topic/12135-forslag-til-ny-logo-for-forumet/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen problemer med den logoen som benyttes i dag, men forandring fryder.

Det jeg derimot legger mest merke til når jeg klikker inn på den tråden du linker til Kjell Iver er at alle har "kjørt seg fast" i samme mal/ mønster. Det er liksom ikke noe som skiller seg veldig ut fra det som allerede finnes i dag.

Finnes det eller er det tidligere diskutert arm, bryst, lue, sekk etc-merker ? Sånne små (5-7, kanskje opp mot 10cm Ø) broderte merker man syr eller stryker på. Kan jo være artig når man treffer på likesinnede ute i naturen. Kanskje noe så enkelt som to "F" med ryggen mot hverandre foran fjell. Men headingen på nettsiden burde være litt mer omstendig enn jakkemerket :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Logoen på fjellforum har en lang forhistorie. Den ble laget av @morten i sin tid. Etter hvert krasjet PC'en hans og logoen forsvant med originalfila. Slik så forumet ut den gangen

fjellforum.net.gif

Når vi skulle ordne T-skjorter osv var kvaliteten på bildet for dårlig, så vi måtte lage en ny. Nåværende versjon er laget av @martin.m 

Jeg er åpen for forandringer. Om folk ønsker å engasjere seg i forumet mhp f.eks. grafisk utforming, moderering, programmering eller lignende er det veldig bra.

Vi har prøvd dette med jakkemerker og Tskjorter etc ved flere anledninger - men det var bare masse jobb og administrering uten at folk kjøpte noe, men om noen ønsker å gjøre slikt så er det OK for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til profilert stæsj er det kanskje best å ta en forhåndsbetalingsrunde på første batch så man iallefall har dekket inn oppstartskosten. Etter at produsenten sitter på mal-filen er det jo ikke så dyrt å produsere opp nye batcher

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen illustratør og har heller ingen konkrete forslag, men jeg har forsøkt å gjøre siden "renere".

Har endret fonten, slik at teksten er tydligere, har også fjernet slike "fansy" fading av farger, noe som er litt harry i mine øyne (smak og behag).

post-12442-0-47963300-1397386575_thumb.j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen illustratør og har heller ingen konkrete forslag, men jeg har forsøkt å gjøre siden "renere".

Har endret fonten, slik at teksten er tydligere, har også fjernet slike "fansy" fading av farger, noe som er litt harry i mine øyne (smak og behag).

attachicon.gifvs.jpg

God ide

Hvor fant du den tråden der :)

@kvitknekt kan ikke se bildene du har lagt inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken tråd?

Tittel "Fjellforum kåret til årets forum i Norge" - finnes den? - mulig jeg har oversett den bare

@kvitknekt - det var mange fine skisser. Jeg tror noe stilrent - slik som @Abnorm har er veien å gå. Det kan hende at veien er å ta bort fading av farger - slik som det nevnes her - altså på den nåværende logoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tittel "Fjellforum kåret til årets forum i Norge" - finnes den? - mulig jeg har oversett den bare

He he. Nei, den finnes ikke. Tok meg en kunstnerisk frihet å leke litt med virkeligheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ser oppe der som jeg lenket til slik forsiden på forumet så ut før - så hadde vi en runding med en F i starten. Denne er nå borte - men består andre steder. Et forum slik som utsidan.se har en kompassnål der - noe jeg syns er stilrent.

Når det gjelder forumet generellt - så benytter vi i dag et utseende som ble kjøpt fra Skinbox som heter Elegant. Dette utseendet har jeg aldri vært fornøyd med - og når vi en gang konverterer til IPBoard 4.0 - vil jeg benytte IPboard sitt standard utseende. Det er ingen som pr i dag vet sikkert hvordan det ser ut - men fra de demoene jeg har sett er det svært stilrent og ryddig. Det kommer kvartal 2 i år - og oppgradering for oss om et års tid kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte kartmappen (når logoen er i org størrelse) med en annen font.

Hvordan er det med størrelsen? Høyden 68pix er vel fast, men bredden kan vel være lengre/kortere en dagens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte kartmappen (når logoen er i org størrelse) med en annen font.

Hvordan er det med størrelsen? Høyden 68pix er vel fast, men bredden kan vel være lengre/kortere en dagens?

Det ordnes etterpå. Størrelsen må være svær så vi kan benytte de på effekter osv. Må lagres som png og interlaced for å få den gjennomsiktige effekten, men som nevnt - det ordnes etterpå. Har ikke hatt problem med å sende inn PSD filer - så PSD filer er egentlig best tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med profilen av fjellen som bakgrunn for teksten? Invertere fargene for teksten der den dekker over fjellene? Kanskje profil av noen faktiske, karakteristiske fjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har studert og brukt mye ressurser på å få ide'er til ny logo. Blant annet via proffesjonelle, men vi har ikke økonomi til et slikt løft.

Logoen vi hadde der oppe så slik ut

post-10401-0-97530800-1418930291.png

Jeg endret logoen til slik den ser ut der oppe nå. Fargen er R40 G54 B119 og fonten vi bruker nå finner man her Flamenco D

Hva med å ha en konkurranse i forumet - legge inn fler forslag og komme med ide'er til.

Jeg kommer til å poste et par ide'er jeg har fått fra utenlandske forum også - og tar svært gjerne imot innspill. Så oppfrodringen er - bruk Photoshop i jula og tenk ut en god logo vi kan stemme over på nyåret!

Her er ett forslag - fargene kan inverteres

post-10401-0-67311800-1418931978.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at det nuværende logo er rimeligt godt. Men dermed ikke sagt, at der ikke kan findes et bedre. Men der synes at være en smule forskel på ved, at den blå farve varierer fra lys til mørk. Men det sker ikke på logo øverst på siden. Jeg synes, at logo bliver lidt mere spændende med denne farveændring. Men det skal lige ses øverst på siden, før jeg kan sige om det er bedre på det sted.

Og et logo bør holde mindst 2-3 år. Det er ikke noget man sådan lige skifter så tit, for siden her skal også kunne genkendes af dem, som i lang tid ikke har set den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også dagens logo er grei som den er, men kanskje kunne den fått litt mer "luft" rundt seg? Ser litt skvisa ut, innerst i et hjørne. Bare en betraktning :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Kjell Iver. Da dette kom opp tenkte jeg først som mange andre gjør, at ordtak som "never change a winning team", eller " if it aint broke, don't fix it" passet veldig bra i denne sammenhengen. 

Når jeg så har vilt litt på tanken, har jeg kommet frem til det motsatte. Mitt problem med logoen er at skriften, eller skrifttypen, tilhører en stil vi ikke bruker så mye lenger. Personlig vil jeg gjerne ha en enklere stil, mer rett opp og ned. @Kviteknekt sitt forslag nr 1 i post 14 er ingen dum tanke. 

Uansett er det viktig at bokstaver ikke dekker hverandre, slik som i eksempel to til kviteknekt i samme posten, eller at det blir irriterende å lese, slik jeg finner forslaget i post 19.

Fjellforum startet som et forum for de med toppturinteresse, hvis jeg har forstått det rett, men i dag favner det mye videre. Kviteknekts forslag nr 1 viser både sjø, skog og fjell, og favner derfor vidt. 

Jeg har ikke noe forslag selv, jeg er verken kunstnerisk anlagt eller på annen måte dreven i photoshop. Meninger derimot, det har jeg nok av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.