Gå til innhold
  • Bli medlem

Vår og de første ørretene som tas


friluftsloffern

Anbefalte innlegg

post-10088-0-42299300-1396814594_thumb.j

Med et ønske fra en svoger om en tur på skauen og fiske litt, ble dagen i dag viet til akkurat det. Pleier ikke være vond å be når noen vil ha meg med ut å fiske etter vårørret og nytelse i en stille og vårklar skog. Et lite bål i vannkanten, noe  få vakende ørreter, fuglesang som om det er skogens nasjonalsdag. Bedre blir det ikke. Ingen av oss hadde særlig forventninger om fisk så tidelig på sesongen, og derav hadde ingen av oss med verken smør, eller salt til fisken. Jeg tror at det var den lave forventningen som gav oss en pen ørret hver på drøye 30cm. Pen stekefisk det. Jeg ville prøve noe nytt. Steke fiske over bålet på villmannsvis, mens svogern tok sin i panna med litt skogsvann som tilbehør. Smakte fortreffelig begge deler.  En liten snutt fra dagen under

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.