Gå til innhold
  • Bli medlem

Student - fattig - Bergen - Påsketur - Under tregrense


Danish

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel det meste. Jeg har ikke bil, men er veldig keen på å tilbringe påskeferien under tregrensa, men samtidig med en følelse av ro. Driter i om det går en vei eller lignende i nærheten, så fremt plassen i seg selv ikke avslører dette;)

 

Takker for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke helt hva du ser etter. Ute med sjøen, lange gåturer, snø/ski, hvor langt er du villig til å reise eller hvor lenge du skal være borte?

 

I Tysse kan du klare å holde deg nede i skogen. Østsiden av Osterøy. Ute på Os er det jo også mye turterreng under tregrensen. I Bergsdalen er det snø nå, men du kan velge deg ruter/områder som er under tregrensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Stussdalen for å sjekke forholdene i dag, då eg er i omtrent samme situasjon som deg.

Kun snøflekker igjen der sola ikkje når til, men tynn is på sætravatnet. Synes området var så fint at min neste tur går garantert der.

Er bilvei og parkering heilt opp til sætrevatnet, er på privat område så ta med kontanter for parkering.

 

5YHbCi9.jpg

Nedre sætrevatnet, ved den nedbrente bjørn west-hytta.

Fleire bilder her http://imgur.com/a/ElcrY

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan betale en arm og et øye for å leie en hytte i påsken så kan jo Bergen Turlag være et alternativ. Sjekk opp om de har noen hytter / hus som passer.

F.eks. så har du Hallingskeid ved Bergensbanen, over tregrensa, men bare 200m fra jernbanestasjonen.

Noen lokallag av Turistforeningen har hytter eller hus som leies ut til familier eller små grupper, men jeg vet ikke hva de har i Bergen.

Stavanger Turistforening har f.eks. Gaudland i Sokndal,

 http://www.stavanger-turistforening.no/cabin.php?ca_id=545

og Nodhagen på Bersagel utenfor Sandnes.

http://www.stavanger-turistforening.no/cabin.php?ca_id=1853

 

Ellers så var jeg medlem av Røde Kors Hjelpekorps fra jeg var 17 år og da hadde jeg verdens billigste påskeferie, på Rødekorshytta midt i det populære påskefjellet hvert eneste år i over 20 år. Jeg vet ikke hvor Bergen Røde Kors Hjelpekorps ligger i påsken, men hvis du blir medlem der så kan det hende at både påskeferien og mange andre helger er sikret i tiden fremover.

Selvfølgelig må du da også delta i tjenesten deres og hente hjem brukne armer og bein, men vanligvis er det også mye fritid innimellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.