Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring av Åsnes kortfeller


larbrevi

Anbefalte innlegg

Hei alle

 

Kjøpte noen Åsnes kortfell 60mm syntetisk og er litt usikker på beste måten å oppbevare de på.

Fikk beskjed på sportsnett å lagre de lim mot lim, men jeg er ikke 100% overbevisst om at det er det rette.

Jeg testet et par ganger , og jeg syns det så ut til å slite en del på limet.

Valgte å benytte den beskyttelsen som fulgte med, men den bærer preg av å ikke være ment for dette da de var veldig skjøre og veldig lette å ødelegge.

 

Har benyttet en plastikknetting på mine andre black-diamond feller i en årrekke med stort hell, og skulle gjerne fått tak i noen tilsvarende.

 

Hva anbefaler dere andre ?

 

Mvh Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mine dynafit feller legger jeg lim mot lim og de limer fremdeles veldig godt på skia. 

 

Mine åsnes kortfeller har jeg foreløpig ikke tatt så mye av og på, de sitter stort sett på skia hele tiden, men har et par litt bredere kortfeller og disse har jeg gjort likt som du gjorde etter at jeg byttet de ut med de smalere.

 

Tar du av og på fellene mye må du huske på at du helst bør ta de på i varme omgivelser for å få godt feste. Om ikke annet ihvertfall varme fellene på innsiden av jakken før du tar de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brettar alltid fellene på midten slik at dei ligg lim mot lim. Men slik at kvar fell bare er limt saman med seg sjølv. Det er det enklaste når eg skal ta dei på skia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fellene oppbevares lim mot lim, mot seg selv eller mot hverandre, kan man oppleve at det blir ujevnt med lim på fellen(e) når limdelene jevnlig møtes og dras fra hverandre. Noen synes kanskje også at det er et slit å dra fellen(e) fra når de oppbevares lim mot lim. Det beste er nok å oppbevare de mot plaststrimlene som medfølger, spesielt med tanke på neste gang de skal legges på skiene igjen. På en forblåst fjelltur før nedkjøringa er det kanskje mest praktisk å slippe og knote med plaststrimlene. Å oppbevare dem lim mot lim er ikke verre enn at jeg trur mange velger å oppbevare de på den måten, meg seg inkludert. Hmm, lurer på hvor plaststrimlene mine tok veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.