Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport sekk?


auga

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror Svalbard er helt ny modell så det er neppe så mange erfaringer  på de enda.

 

Forgjenger til de er Helsport Spitsbergen. De er det nok noen som har. Tror bæresystemet er likt. Ser Monsen bruker en slik Spitsbergen sekk i programmet Monsen på Villspor. HVa han mener om den vites ikke.

 

Jeg har hatt modellen før den igjen som het Xtrem 90+30. Sekken hadde bra detaljer men manglet litt på bæresystemet kontra de store sekkeprodusentene.

Sekken var fin å bruke men var ikke så god når det ble litt vekt i den. Den hadde ganske lav egenvekt men var dertil litt myk i konstruksjon. For å få sekken greit tight måtte ting stappes fra bunnen. Ergo funket det ikke å bruke rominndelingen i hovedrom. Som startsekk var den helt grei til mitt bruk, kostet og ca halvparten av en tilsvarende Bergans/Norrøna sekk. Men etterhvert som jeg skulle gå lenger, være borte flere dager etc så økte vekta på sekken. Da fant jeg ut at jeg skulle skaffe meg en ny sekk, det ble Norrøna Recon.

Nå er jo bæresystem forbedret fra modellen jeg hadde. Men jeg har ikke testet de hverken Spitsbergen eller Svalbard så jeg kan si hvor mye bedre det ble. Har så vidt testet Spitsbergen men da med kun 15 kilo sekk i butikk.

Ting virker mer robust og tight på den enn den jeg hadde.

 

Kommer an på hvor mye vekt du normalt vil bære. Mange sekker kan være gode å bære med lett vekt, men ikke så gode hvis du legger på 5 kilo til.

Du må rett og slett prøve den med vekt. Så vidt jeg husker har Spitsbergen/Svalbard litt mer skråstilt ryggpute enn hva som er vanlig på sekker generelt.

Greier du deg med ryggstørrelse Small så selger de ut Spitsbergen 95L på Helsport Oulet for 1395,-. http://www.helsportwebshop.no/spitsbergen-95l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.