Gå til innhold
  • Bli medlem

turtips ringebu


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg å dama planlegger en 5-6 dagers fjelltur i sommer, med utgangspunk fra ringebu. Har vært på dagstur der, er lite kjent der men vi kjørte oppover Friisvegen å gikk innover. Planen er en rundtur så vi slipper samme vei tilbake, men komme igjen på startpunktet. Må være muligheter for oppstalling av hunder.kan bli et par dager på samme sted om det er no bra fiskevann. Noen som har tips til tur? Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ta RV. 27 opp til Venabygdsfjellet, der finnes alt av muligheter for turer og fiske.

Dere kan starte flere steder langsetter veien f.eks. fra Venabu, Spidsbergseter eller lengre innover fjellet.

Terrenget er relativt lettgått men det har en del vierkratt over en del områder samt myrområder. Dersom dere tar utgangspunkt på venstre side av RV. 27 går dere i retning Rondane.

Fiske er visstnok bra i området (jeg fisker selv lite), det settes ut fisk av lokal fiskeforening.

 

Kjøp kart eller sjekk kart enten her på FF eller på http://www.kartverket.no/Kart/Gratis-kartdata/ for å finne område dere ønsker å utforske på turen. Dere rekker over ganske mye av området på 5-6 dager dersom dere er i normalt god form.

På både Enden (nordøst) og Venabu (sørvest) er det fiskekort å få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den nærmeste nærhet av Spidsbergseter er det en del fiskevann, og jeg vet fra en jeg kjenner at de små elvene/bekkene øst for Forrestadsætra har noe fisk.

Fra vannene rundt Spidsbergseter og i retning Eldåbu er det skrint med tjern.

Dersom dere drar over til Enden så har Voldalen noen små perler av noen vann samt at man kan drive fiske langs Atnelva (nedefor Bretningen f.eks.) og fiske i vannene som er i enden av Atnsjøen.

Men som sagt, jeg fisker lite så det er mulig at andre har bedre info enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.