Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Du er god til å ta bilder eaa, men dette er det ikke mange som får til!? 8) (Hint: Datoen du sier bildet ble tatt...) :wink:

Hehe, forut for sin tid.......

Legger ut en ny oppgave. Hvor er vi, og hva ser vi ?

post-399-133474460296_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er god til å ta bilder eaa, men dette er det ikke mange som får til!? (Hint: Datoen du sier bildet ble tatt...)

Hehe, forut for sin tid...

Hehe, korrigert nå!

Riktignok ble sommertid innført den helga, men en hel mnd. var nok litt drøyt ja! 8):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på gi sin oppgave:

Du står nede i Øksendalen og ser opp mot Fløtatind. Saufjellet som ligger foran Fløtatind blir nesten helt borte fra denne vinkelen.

Poeng for den :P

Ganske riktig, det er Fløtatind (eller Kvitfjellet som det betegnende nok blir kalt i Øksendalen) som er blikkfang i bildet. Bildet er tatt i sittende stilling på myra sør for Forsetberget i Øksendalen, palmesøndag ettermiddag. Vi nyter den varme vårsola og rister ut dottene av øret, etter ei fantastisk nedkjøring fra Litlgladnebba (1446) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke "gi" sitt bidrag her, men jeg legger ut en til så lenge likevel:

Hvor i all verden..?

Tror vi skal til Dovre på denne, og at Einøvlingshøe (1616) dominerer til venstre? Bildet tatt sørøst for Grisungknatten et sted? Ser ut som bildet er fra samme dagen som et annet bilde du la ut nylig fra Dovre, hvor Vesttoppen og Hettpiggen på Snøhetta hadde lurt seg med helt i høyre bildekant. :P

Tar sjansen på å strø ut et nytt bilde, eller deler av et ihvertfall: Hvilket fjell er dette?

post-42-133474461243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal til Dovre på denne, og at Einøvlingshøe (1616) dominerer til venstre? Bildet tatt sørøst for Grisungknatten et sted? Ser ut som bildet er fra samme dagen som et annet bilde du la ut nylig fra Dovre, hvor Vesttoppen og Hettpiggen på Snøhetta hadde lurt seg med helt i høyre bildekant.

Å jada! :P

Stemmer på prikken!

Jeg har ikke engang flytt på bena fra det andre quiz-bildet du nevner, bare dreid litt høyre:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=5917

Tror jeg snart må hemmeligholde noen turer jeg gitt, hvor jeg fyker omkring og bare tar quiz-bilder.

Og ingen skal vite hvor jeg har vært, eller når... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det eaa! Har du vært der og/eller på Stetind (2020)?

Vi var der forøvrig 28.06.1997, og tok med Stetind i samme slengen.

Nope, ikke vært på noen av dem - yet!

Og hvor jeg var 28.06.1997 vet vel hverken jeg eller vår Herre! :D

Men pussig nok vet jeg hvor jeg var 28.05.1997: På Runde (leirskoletur med ei 8. klasse).

Og til overmål også 28.07.1997: Ute på Batalden - den ytterste nøgne utenfor Florø.

Men altså ikke i juni... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halti. 1328 moh. Finlands høyeste fjell, med 2 av landets tusener av sjøer i bakgrunnen. Halti er også et av Finlands største merkevare. Men sjølve toppen ligger et par hundre meter inne på norsk side, 1365 moh. Ingen lett oppgave for Quiz-folket som bare ligger i Jotunheimen og pirker navlelo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden Dag røpet sin egen, eller at den var for vanskelig (det for da være måte på grenser! :?: ),

så prøver vi en til:

Hva ser vi her?

Og Nils - husk at du er inhabil nå da! :?:

post-51-133474463443_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobru's bilde: Lurer på om det ikke er Slettmarkkampen og Slettmarkpiggen?

Ods har helt rett. Forsøkte en liten finte siden den toppen midt på bildet ser ut som en selvstendig topp. Mener å huske at jeg målte primærfaktoren til 8 meter da jeg var på Slettmarkpiggen for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere slapper av på Bakarste Storgrovhøe med utsikt til Fremste Storgrovhøe og Kjelhøe.

Det er selvsagt helt rett Alek! :roll:

Kjelhø- og Galdhø-massivet helt til høyre hadde forøvrig ikke noe særlig mindre snø her den 15.07.1999 enn det var i forrige uke, jfr. et av bildene til eaa tatt 01.05.2007: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=6645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.