Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Helt riktig Kim :shock: Ja dette er fra sommeren 06, og jeg kan trygt si at det er kirse på gang angående smelting av is i denne delen av Jotunheimen. Det spretter opp steinøyer i hytt og pine på Sagbreen, og isen begynner å bli svært tynn flere steder :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ser ut som den flate toppen var litt vrien. Her kommer hele bildet så får vi se om det hjelper.

:roll: Ahh, først nå gikk det opp! Kan det være toppen av Tjørnholsoksla? Ligner litt på vestflanken på Tjørnholstind i bakgrunnen... Er snart 16 år siden jeg var på Tjørnholsoksla, så minnet er litt vagt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt Jotunheimen. Hva heter denne Eggen? Det som blir sett på som selve toppunktet på denne eggen ligger lengre til venstre for dette bildet og synes derfor ikke, men hele eggen heter jo det samme, hint hint :roll:

post-568-133474457084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alek, ditt siste bilde skulle vel ikke være av Torfinnseggi, sett fra Kvitskardoksla?

Det egentlige toppunktet (1996), som altså er utenfor bildet til venstre, er jo lavere enn det vi ser av eggen her. Det villedet meg til å begynne med. :evil: Jeg stusset først litt over at du skrev "det som blir sett på som selve toppunktet", men tenkte ikke mer over det før nå. :evil:

Slenger samtidig inn en ny quiz: Hva heter den noe uryddige toppen som dominerer bildet her?

post-42-133474457187_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torfinnsegge fra Kvitskardoksle er riktig Nils :evil: Bra jeg slapp å vise hele bildet for da hadde vi sett Torfinnstindadn noe som ville gjort det alt for enkelt.

På ditt bilde ser det ut som vi ser Midtre Urdadalstind fra Urdadalstind S-1. Bak til venstre ser vi og Nørdre Bukkeholstind med sine småhauger Ø-1 og 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ditt bilde ser det ut som vi ser Midtre Urdadalstind fra Urdadalstind S-1. Bak til venstre ser vi og Nørdre Bukkeholstind med sine småhauger Ø-1 og 2

Fullstendig rett igjen Alek! :evil: Var vel litt planke dette for deg. :evil:

Fra en rangletur over Urdadalsryggen 22.08.1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alek,

utfra hvordan breene helt bakerst ligger, er det mulig at bildet er tatt i en nordvestlig retning. Terrenget ellers kan minne om Sognefjells-området. Etter hva jeg kan se, er breen i bakgrunnen øverst til venstre den som ligger øst for Liaflui (1768). Mer mot høyre ser vi brearmene sørøst for Liabrekulen (1910). Siden bildet ditt trolig er tatt fra sørøst et sted, og klippet eller zoomet en del, vil jeg tro at toppen du spør etter kan være Skogadalsnosi (1871)?? :shock: Har litt vanskelig for å skjønne at det skjuler seg så mye mellom breene og toppen i forgrunnen, men zoom kan lure en del... :shock:

En ny en fra meg: Hvilke topper er dette?

post-42-133474457457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er de vestligste Memurutinder med V6 i spissen, altså 2049m. Vestligste er kanskje et litt rart begrep... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de vestligste Memurutinder med V6 i spissen, altså 2049m. Vestligste er kanskje et litt rart begrep... :shock:

Den var kjapp Espen! :shock: Korrekt det!

Ja, vestligste/V6 er et noe misvisende "navn" på den spisse toppen til venstre kan man si. Den ligger vel egentlig lengst sørøst.... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker jeg var på den toppen som 13 åring. Da var den en spennende og alpin utfordring for en fjellfrelst liten fyr :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi kan vel ikke gi oss etter bare 2191 innlegg?!

Mye Jotunheim her nå, så jeg prøver en rund og vennlig en igjen...hva er dette for en topp?

Om det ikke er Muen, må det være en som ligner litt :?::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye Jotunheim her nå, så jeg prøver en rund og vennlig en igjen...hva er dette for en topp?

Hedmark | Rendalen | Gråhøgda/1436 med høyde 1222 til høyre, sett fra NV?

Prøver en til med samme:

Hva møter morrasola der oppe?

post-51-133474460004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en til med samme:

Hva møter morrasola der oppe?

Ser ut som du tar bilde mot lia og fjellene nordvest for Sota Sæter :lol: , og at det blant annet er Søverhøi (1690 moh) som får de første solstrålene. Toppen ligger delvis bak høyde 1568, som lyser sterkest midt i bildet.

Gjør et forsøk med en ny jeg også: Hvor står disse gutta?

(Beklager gromsete kvalitet på bildet. Var litt hard med saksa på et scannet bilde)

post-42-133474460182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du tar bilde mot lia og fjellene nordvest for Sota Sæter :lol: , og at det blant annet er Søverhøi (1690 moh) som får de første solstrålene. Toppen ligger delvis bak høyde 1568, som lyser sterkest midt i bildet.

Nettopp! :D

Tatt 25.03.07 på tur til Tverrådalskyrkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sitt bilde. Kan det være herr Lindberg og Bukkehø i bakgrunnen?

Ods, ja det kan det absolutt være! :)

Lindbergtind (2120) foran Bukkehø (2314), sett fra Tverråbreen.

Nettopp!

Tatt 25.04.07 på tur til Tverrådalskyrkja.

Du er god til å ta bilder eaa, men dette er det ikke mange som får til!? :) (Hint: Datoen du sier bildet ble tatt...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.