Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Kan ikke dy meg...

Bilde tatt fra p-plassen på Kattfjordeidet. Står ikke noe navn på kartet tror jeg, men 963m og fin skitopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sant nok :)

Den som tar denne imponerer meg stort :!:

Når vi først er i gang med tolking av fjellbilder, bilde av Sjøboltinden til venstre og Kyrfonntinden til høyre.

(sanns tatt fra enten Litlevasstinden eller kanskje Kamben?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er i gang med tolking av fjellbilder, bilde av Sjøboltinden til venstre og Kyrfonntinden til høyre.

(sanns tatt fra enten Litlevasstinden eller kanskje Kamben?)

Ja, Sjøboltinden. Bilde tatt nedenfor Litlevasstinden, på vei til Nonstinden...

Er vel et grensefjell mellom kommunene Norddal og Rauma, altså en Romsdalstopp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dy meg...

Formen og profilen, kan ligne litt på Innerdalstårnet i Trollheimen, men jeg tror ikke det er den toppen .....

Posisjonen bildet er fotografert fra, samt landskapet rundt, stemmer ikke helt ..... (Ellers er det jo en fin topp, det der!) ;-)

___________________

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bilde tatt fra p-plassen på Kattfjordeidet. Står ikke noe navn på kartet tror jeg, men 963m og fin skitopp...

Søndre Småtindan skal det så klart være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja, Sjøboltinden. Bilde tatt nedenfor Litlevasstinden, på vei til Nonstinden...

Er vel et grensefjell mellom kommunene Norddal og Rauma, altså en Romsdalstopp også ;-)

Utrolig flott område rundt Innfjorden, litt bortgjemt. Men jeg måtte tenke meg noen minutter om hvor jeg hadde sett fjellet før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyhh, bilder fra Nord-Norge er forbudt her!

Ellers klarte jeg forresten alle bildene med 2000-topper på. Jeg må vel være en skikkelig "2k-pervo" som Jarle så fint kaller det. 8)

Det bildet ditt fra Breheimen med den himmelen var forresten utrolig fint, eaa!!! ;-)

Var det virkelig sånn, eller har du redigert litt på fargene for å forsterke effekten??

hvis du refererer til sommerskiføret mitt, så er det en liten times biltur fra bergen,,, så det så,,, nord-norge kan bare gå og legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Der er så mange vriene bilder her, så jeg legger ut et enkelt i stedet. Bør være greit for alle som har vært nord for Sinsenkrysset:

post--1-133474401316_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt springende her nå.

Bare for å resummere litt, har vi ikke nå 3 uløste (hvis jeg ikke har falt av da)?

Fra Svein: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1374

Fra Agnar: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1394

Fra Krabbe: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1412

Bør ikke disse løses før flere kommer til?

Hvis ikke mister vi tråden... ;-)

Sjøl har jeg lite å bidra med på disse 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Bør ikke disse løses før flere kommer til?

Sorry, ble litt ivrig. Men når jeg løste to syntes jeg at jeg fikk lov til å legge ut et selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forresten var den første på lista fra Svein = Sjøboltinden. Det er "snilen" sin kommunetopp som mangler i tillegg til de to andre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Quiz er gøy : Noen som kjenner igjen denne toppen ?

"Snilens" bilde er forresten nordtoppen på Blåskjerdingen i Møre og Romsdal, sett fra sørtoppen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott område rundt Innfjorden, litt bortgjemt. Men jeg måtte tenke meg noen minutter om hvor jeg hadde sett fjellet før...

Ja, vi gikk på ski fra Overøye til Nonstinden. Lang anmarsj.... mange flotte fjell på veien 8) Og super nedkjøring fra Nonstinden... i 30cm nysnø ;-)

Her er resten av bildet, flotte fjell :)

post-283-133474401319_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ble litt ivrig. Men når jeg løste to syntes jeg at jeg fikk lov til å legge ut et selv ;-)

Var ikke slik ment, "katt"! 8) Bare flott at folk kommer med "gåter" her!.

Følte bare det var greit med en oppsummering, det blir så vanskelig når det ligger så mange uløste, og det kommer inn forslag i flere retninger... Bra jobba!

Så da mangler vi stadig Agnar og Krabbe sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.