Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur Besshøe


Martin*

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjører 257 fra Sjoa opp, er vel bare stengt fra Beito til bommen ved Gjendesheim?

 

Skal være helårsvei inn til Bessheim ihvertfall. Det er ikke vinterbrøytet helt fram til Gjendesheim.

 

Ringer eller mailer du til Bessheim har de sikkert litt informasjon både om føreforhold på veien og fjellet.

http://www.bessheim.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden gikk jeg til fots fra Bessheim til Besshø i slutten av juni. Det var da mye snø i selve lia opp til toppen. Tråkka ned i til skrittet, forferdelig tungt.

Mener jeg da brukte ca. 7 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du dig med bil fram till Bessheim så skall det gå fint att gå på randonee-ski upp. Det är en lång tur, men med lätt utrustning skall det inte vara några problem alls. Säkert väldigt fin nedkörning. Jag har bara varit upp på sommaren. Fin topp för turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien er brøytet frem til bommen ved innkjøringen til Maurvangen; randonee til Besshø fra Bessheim er en fin, mellomlang dagstur, hvor ordinær rute går på skrå opp fra vannet i god tid (jeg har også gått mer eller mindre i rett linje opp fra vannet, men dette er ikke å anbefale). Denne turen inngår forøvrig i det som er lansert som norges Haute Route: http://ut.no/tur/haute-route-jotunheimen  Noen som skal prøve denne varianten i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Vuderer Haute Route i påsken om føre er bra å sjefen er snill å gir meg fri.

Vuderer du å gå Dalegudbrand?

 

Har forpliktet meg i Breheimen i år, men satser på denne neste år. Blir spennende å se om det blir noe aktivitet langs denne ruten i år. Kom gjerne med en rapport hvis du tar turen Martin*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har forpliktet meg i Breheimen i år, men satser på denne neste år. Blir spennende å se om det blir noe aktivitet langs denne ruten i år. Kom gjerne med en rapport hvis du tar turen Martin*!

Ble ikke besshøe, men var på Leirvassbu å kan bekrefte at det er mange som gikk haute route i påska;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke besshøe, men var på Leirvassbu å kan bekrefte at det er mange som gikk haute route i påska;)

 

Fikk faktisk muligheten til å ta en tur til Besshøe, og der var det kø-lignende tilstander! Tydelig at haute route slår an. Forøvrig gikk traseen nå på baksiden av ryggen nord for Bessvatnet; et mye "snillere" og tryggere alternativ enn å gå direkte opp fra vannet (selv om vi også denne gangen benyttet oss av denne varianten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.