Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig funnet pulsklokke.


Sasojen

Anbefalte innlegg

En gang i fjor høst skrev jeg et innlegg om hvilken pulsklokke folket her inne anbefalte - men prinsessa ble aldri fornøyd.

I desember fant jeg den perfekte pulsklokka som jeg kan bruke til alt! Å hvor lykkelig jeg ble. Vanntett, kaloriteller, høydemåler osv. Det nest beste var at klokka kunne brukes til hverdags :)

Nå er jeg teit, glemmer helt å fortelle hvilken klokke det er snakk om. Suunto Ambit2 S! Har siden desember ventet på at jeg skulle få penger til å kjøpe den og i hvert fall ta meg råd, og nå sitter den på min arm! Hurraaaa :D Men klokka er ny og alene stakkar, så da måtte jeg kjøpe en ny venn ;) Salomon Speedcross 3 W. Nå kan topptur sesongen bare starte for min del.

God helg og god natt alle sammen, nå skal jeg, Ambit og speedcross sove ;)

post-13037-0-10970700-1394846265_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med godt valg!

Bevilget meg en Ambit 2 selv til jul, og er meget godt fornøyd. Den sitter alltid på armen, så nå kan jeg egentlig bare selge min Suunto Core og Garmin forerunner 210HR

 

Tusen takk og gratulerer selv :) Jeg har testet om jeg ville ha denne klokka ved å vente et par mnd. Hvis jeg stadig vekk søker den opp og leser om den om og om igjen, da vet jeg selv at dette er noe jeg kommer til å bruke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer den greit ? Har lest at klokke uten pulsbelte har problemer med å telle pulsen riktig ?

 

Den har pulsbelte, jeg tenkte bare ikke over å ta den med på bildet :) Var i lykkerus over nye sko og klokke ser du ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og gratulerer selv :) Jeg har testet om jeg ville ha denne klokka ved å vente et par mnd. Hvis jeg stadig vekk søker den opp og leser om den om og om igjen, da vet jeg selv at dette er noe jeg kommer til å bruke ;)

Omtrent sånn det var for meg også. Stadig vekk ble den søkt opp. Når den i tilleg dukket opp til god pris i slutten av november og 2014 var/er planlagt som et kjøpestoppsår, var jeg ikke vond å be. :D

Er veldig fornøyd med nøyaktigheten på klokka. skiller bare noen få ti-metere på løperunden min på ei mil. Pulsbelte har jeg også. Det er alltid på når jeg trener. Har ikke fått testet høydemåleren ennå, men den skal vist være temmelig nøyaktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Omtrent sånn det var for meg også. Stadig vekk ble den søkt opp. Når den i tilleg dukket opp til god pris i slutten av november og 2014 var/er planlagt som et kjøpestoppsår, var jeg ikke vond å be. :D

Er veldig fornøyd med nøyaktigheten på klokka. skiller bare noen få ti-metere på løperunden min på ei mil. Pulsbelte har jeg også. Det er alltid på når jeg trener. Har ikke fått testet høydemåleren ennå, men den skal vist være temmelig nøyaktig.

 

Godt å høre at du ble fornøyd med kjøpet. Hvor mye betalte du? Jeg kjøpte fra outhnorth.no, 2899,- Har ikke fått testet den noe særlig, har vært syk i en måned nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 2650,- for min ambit 2 på cdon.com. De hadde sånn black fridaysalg i slutten av november. Hadde flaks og så tilbudet 5 minutter før det gikk ut.

Bruker min på alle treningsturer nå. Fungerer meget godt, men det hender den sliter med å registrere pulsmåleren. Jeg må gjøre noen ekstraforsøk, før pulsverdiene kommer opp.Gleder meg til å få testa den i fjellet i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Ambit2 siden den kom, og må si meg meget fornøyd med klokken. Har hatt diverse toppmodeller fra Polar og Garmin tidligere, men Suunto er klart den beste klokken til mitt bruk som er en kombinasjon av ski, løp, sykkel, kajakk og fjellturer. Skal man ha klokke til kun løpetrening, finnes det bedre alternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Alt sitter i klokka. Ambit 2 har veldig god batterikapasitet. Holder til lange aktivitetsøkter. Rundt 50 timer hvis du stiller GPS-trackingen på 60sek (greit når man går)

Jeg bruker den som dagligklokke, og lader den bare når jeg laster inn aktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt å høre at mange er fornøyde med sine Suuntoklokker :)

 

Vurderer å kjøpe meg Suunto Ambit2 Sapphire (HR) nå etter at min Polarklokke røk. Er ute etter god batteritid, GPS og god pulsmåler. Har ikke funnet noen andre som kan match'e Sapphire på batteritid iallefall. Isåfall må man benytte Polar og ekstern GPS (ekstern GPS som til gjengjeld har god batterikapasitet).

 

Liker dere treningsprogramvaren til Suunto?

Noen som vet om noen gode alternativer? :)

 

 

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt gorilla-håndledd hadde jeg definitivt valgt en Fenix. Spec'en er veldig bra, og Garmin leverer godt utstyr, veldig enkel synk og en bra web-tjeneste for trening/tur (Garmin Connect).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! :)

 

En av svakhetene med suuntoklokker, er at du må laste inn på movescount. Data fra klokka lar seg ikke eksportere til annen programvare.
Jeg er fornøyd med movescount, men har ikke så mye erfaring med annet.

 

Det er isåfall ikke noe stort problem, skal være mulig å eksportere til annen programvare, har lest om det et par steder (GPS-data og pulsdata).

Er det noen flere svakheter ved Suunto? :)

Hvordan er Movescount mtp å føre treningsdagbok?

 

Garmin fenix og garmin fenix 2 er direkte konkurent. Du finner utdypende tester på begge hos dcrainmaker.

http://www.dcrainmaker.com/?s=fenix+ambit

 

Den har jeg faktisk ikke sett på, har kun tittet på de andre Garminmodellene. Googlet litt raskt og ser ut til at det er mange som har hatt problemer og måttet bytte klokke både 3 og 4 ganger. :/ Ellers virker den riktig så bra!

 

Hadde jeg hatt gorilla-håndledd hadde jeg definitivt valgt en Fenix. Spec'en er veldig bra, og Garmin leverer godt utstyr, veldig enkel synk og en bra web-tjeneste for trening/tur (Garmin Connect).

 

Ja, har en Garmin GPS som er 8 år gammel og som fortsatt fungerer supert.

 

Skal ikke være lett å bestemme seg for ny klokke ser det ut til...

 

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Tillater meg å hive inn et godord om Fenix 2, plukket opp min for ca 1 måneds tid siden. Gjorde ett kupp av dimensjoner på den. Det første jeg gjorde var å oppdatere den, Fenix 2 er nemlig utviklet av outdoor (?) avdelingen til Garmin og ikke sportsavdelingen. De har mye bedre kontroll på software oppdateringer enn sportsgjengen. Så ryktes det iallefall på forumet til Garmin. Tror jeg på denne måneden alene har vært mottager av 2 større oppdateringer.

 

De har rettet en hel mengde feil og veldig aktive atleter bidrar med testing og forbedring av funksjoner. Så langt har den fulgt meg rimelig nøyaktig opp i skogen, ingen problemer med hverken høydemålinger eller sporlogg i tett skog. Utrolig rask på låsing av GPS også! Den bruker litt tid om du reiser langt vekk, men så lagres tilgjengelige satelitter i en cache og du får lås på to tre sekund.

 

Fenix 2 har batterikapasitet til 5 uker standby (bruk som klokke) og vel 55 timer med sporlogg. Eneste minuset er at blåtannbrikken sluker strøm, men nå kjøpte jeg denne klokken for å ikke være avhengig av mobiltelefon, så den funksjonen bruker jeg kun når jeg "må" se hva jeg nettopp gjorde (aka skrytestatus av en treningsøkt på facebook :P )

 

Garmin Connect har også nettopp mottatt en vannvittig overhaling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.