Gå til innhold
  • Bli medlem

Parkering Hardangervidda vinter


rhammervik

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei "rigotta"

Om vinteren har jeg som regel tatt toget til Finse. Med bil om vinteren har jeg parkert på Haugastøl stasjon. Det er et greit sted å komme tilbake til etter en rundtur på vidda.

God tur !

Brage

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en grei plass å parkere bilen på strekningen Ørteren-Dyranut? Regner med å bli stående 4-5 dager.

 

Det er en større parkeringsplass ca 1 km øst for Tråstølen (der veien går mot Tinnhylen). Har sett denne har vært brøytet i vinter. Husk at du risikerer å bli stående om veien er stengt når du kommer tilbake. Du må også regne med å måtte grave fram bilen så husk spade. 

Selv har jeg parkert på Dyranut når jeg har hatt turer i området der i vinter. Fra påske er det betjent der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avtale om å parkere på Fagerheim, men veien var stengt når jeg kom til Haugastøl. Parkerte på brøytestasjonen, og gikk opp til Krækkja, som var utgangspunktet for turen. Veien var visst stengt nesten hele uka så var like greit at bilen sto der den sto.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.