Gå til innhold
  • Bli medlem

Hytte til hytte i Breheimen - erfaringer?


Phanini

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta en hytte til hytte-tur i Breheimen på ca en uke eller litt mindre i sommer. Ruta jeg vurderer er

Bøvertun – Nørdstedalseter – Sota Sæter – Sprongdalshytta – Arentzbu – Nørdstedalseter – Stølsdalen – Turtagrø.

(Eventuelt droppe de to første etappene og starte på Sota Sæter. )

 

Dette er et område jeg ikke har gått i før (har mest erfaringer fra Jotunheimen), men har inntrykk av at det er et spennende og variert terreng. Er det noen her som er godt bevandret i området og som har erfaringer og tips å dele vedrørende denne ruta, eller andre ruter i Breheimen?  

 

Ut i fra turbeskrivelsene til DNT inneholder flere av disse etappene elvevadinger, det gjelder både Bøvertun – N.dalseter, Sprongdalshytta- Arentzbu og Arentzbu – N.dalseter. Er noen av disse vadingene krevende? Generelt kvier jeg meg for elvekrysninger som krever vading, spesielt hvis elvene er strie.

 

Jeg har funnet det vanskelig å oppdrive mye informasjon om dette området, både på nett og blant fjellbøker, så erfaringer og beskrivelser mottas med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.