Gå til innhold
  • Bli medlem

Stetind 1393 moh


sherpa

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve meg på Stetind i løpet av sommeren. Det vil passe meg best tidlig på sommeren, men når pleier den og være noenlunde grei med hensyn til snøsmelting? Isklatring er uaktuelt for meg. Tenkte å leie meg en lokal fører så hvis noen her på forumet har noen tips så kom med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å prøve meg på Stetind i løpet av sommeren. Det vil passe meg best tidlig på sommeren, men når pleier den og være noenlunde grei med hensyn til snøsmelting? Isklatring er uaktuelt for meg. Tenkte å leie meg en lokal fører så hvis noen her på forumet har noen tips så kom med de.

Har du mye klatring på "baken"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stetindturen er ein fantastisk tur!

Eg gjekk den saman med sambuaren min, så har ingen aning om kven som er dyktige guidar, men veit at nordnorsk klatreskole tilbyr turar der.

Skal sjølv nordover til sommaren att. Skulle på Store Strandåtind sist, men været sette ein effektiv stopper for det. Vonaleg spelar været på lag til sommaren :)

Legg ved eit par bilete, det eine er teke med det same vi startar ferda frå Halls fortopp til tinden, det andre er bilete av nokre tyskerar vi hadde framom oss ved Mysosten.

post-10858-1394609225,6188_thumb.jpgpost-10858-1394609247,6866_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjoera. Jeg har klatret en del topper i Jotunheimen med forskjellige førere fra Norges guidene, men mangler Storen. Tre ganger har det vært meningen å prøve seg på den, men alle gangene har vi blitt stoppet av dårlig vær. Når man bor langt unna og har begrenset med tid så er man prisgitt værgudene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.