Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Små oppbevaringsbeholdere for gramjegeren


Bjørn-Ivar

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 år senere...

Genialt tips!

 

Til salt og pepper bruker jeg å ha med sånne små papirposer fra Burger King.  :ahappy: Har jeg de i en ziplock-pose sammen med litt annet stæsj som jeg likevel har med, så holder de seg tørre, og vekten kan jeg heller ikke klage på. Er forsåvidt ikke så dumt med de småpakkene med ketchup heller! (Husk å ha med søpla hjem!)

 

Men skal jeg ha med meg et annet krydder på tur, skal jeg prøve ut dette lure sugerørtrikset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tur er jeg litt opptatt av en lettest mulig sekk og samtidig pakke ting inn så det holder seg tørt. Det oppnår man ved å legge alt i en vanntett pakkpose, men inni der igjen, er det greit å pakke det hver for seg. Jeg lager noen små oppbevaringsbeholdere av sugerør som jeg smelter i ene enden med lighter og klemmer flat. Lager en tilsvarende litt mindre som fungerer som lokk. Det blir ikke de helt store beholderne, men kjekt for krydder, kaffe-porsjonspakninger etc. De er bortimot gratis, nesten vanntette og veier praktisk talt ingen ting. Suverent for lettpakkeren :-)

 

Her er en link til hvordan det gjøres med bilder, http://uteligger.com/wordpress/?p=1278

Takk for tipset. På 80 tallet brukte jeg sugerør til å oppbevare f eks Flyrite. Jeg var en stund fasinert av å binde fluer ved elvebredden og hadde med meg et fluebindersett som veide altfor mye, men som jeg aldri brukte.

Men nå er jeg også lei disse kjekke beholderne med plass til tre krydder, for sist jeg krydret havregrøten ble det en blanding av kanel og pepper. I fremtiden kommer jeg definitivt til å bruke sugerør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jeg også lei disse kjekke beholderne med plass til tre krydder, for sist jeg krydret havregrøten ble det en blanding av kanel og pepper.

 

Haha, dette stemmer så bra. Jeg ender alltid opp med en fantasi-kryddermix som er ubrukelig til alt når jeg har slike krydderbeholdere. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å lage en beholder som holder krydderet noenlunde separat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette stemmer så bra. Jeg ender alltid opp med en fantasi-kryddermix som er ubrukelig til alt når jeg har slike krydderbeholdere. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å lage en beholder som holder krydderet noenlunde separat.

Den beste løsningen jeg har sett er Spice Wheel: http://www.ratpak.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nettside fra 2011, og fremdeles ikke tilgjengelig for salg? "Our U.S. patent was recently issued (#7,156,226)" datert Januar 2007 lover ikke bra for dette produktet. Noen som har sett dette i salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt dette her men så veldig miljøvennlig er det vel kanskje ikke? Eller man kan begynne med et langt rør og når det er tomt så smelter man på nytt. Blir litt kortere hver gang men så får man da ihvertfall brukt det flere ganger :-)

 

 

Tviler på at et par sugerør velter miljøregnskapet når alt som selges er pakket inn i ørten ganger mer plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.