Gå til innhold
  • Bli medlem

Soloklatring - Noe med erfaring?


Abnorm

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å begynne med Clogging og Tausolering (Klatring alene, uten sikkrer).

Grunnen er at jeg ikke har noen klatrepartner (har flyttet) og samtidig synes jeg klatring er så gøy, at jeg ikke har lyst til å slutte å klatre.

 

Er det noen her på forumet som har prøvd eller har erfaring med soloklatring?

 

Kunne egentlig tenkt meg å teste dette i en innendørshall først, men finnes det noen som tillater dette, hva med klatreverket?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 måneder senere...

Clogging og tausoloering er i to forskjellige verdener når det kommer til faremomenter og krav til erfaring. Leste meg litt opp på sistnevnte for en tid tilbake, men fant ut at det ikke var for meg. I den grad det er noe konsensus, så er silent partner med backupknuter regnet som det tryggeste. For å spare tauet når man klatrer andre gang og hindre tilbakemating av tau brukes klemknuter eller ropeman eller lignende. Andy Kirkpatrick gir ut en bok om emnet i disse dager, men er også mye på nett om man gidder lete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.