Gå til innhold
  • Bli medlem

Flått verktøy?


auga

Anbefalte innlegg

Jeg skal på langtur til sommeren. Vi kommer til å gå i både skog og fjell. Jeg tenkte det ville bli mye flått. Er det noen som har noe erfaring med sånne flått verktøy eller hva de kalles? Har erfart at letherman ikke funker like bra.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker den som lager en løkke som man legger rundt flotten og bare snurrer den av. Har rotet bort min men tror den hette Trix flåttfjerner (apoteket har de). Liker ikke de jekkene eller de metallbøylene der man drar de ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den av dere som har en liten Nobelspris i magen, så kan kanskje det å klone brunsneglen til kun å spise flått (og omvendt) gi deg et godt kandidatur.

 

Ellers bor jeg i et typisk flåttområde og bruker like mye "løkka" som Timmey78 forslår samt pinsettversjonen som har låsering. Begge fungerer veldig bra når de brukes riktig. "Løkka" fungerer heller dårlig på den aller minste flåtten (kun en kløende prikk på huden), så det beste er å ha en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jo dessverre flåtten deg, og da er det viktig å være sikker på at du har funnet alle.

Det er ufattelig hvordan den klarer å finne veien inn til varmen/fuktigheten.

At den venter i klærne til dagen etter for å krype videre, er også noe vi har vært ute for.

Det kan bli litt intimt, men pass godt på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig flat pinsett holder fint. Utfordringen er å finne dem. Når man først ser dem, klarer man alltid å fjerne dem med pinsetten. De der med løkke på er best når flåtten har sugd seg stor. Det er en fordel å få dem vekk før de har kommet så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den som lager en løkke som man legger rundt flotten og bare snurrer den av. Har rotet bort min men tror den hette Trix flåttfjerner (apoteket har de). Liker ikke de jekkene eller de metallbøylene der man drar de ut. 

Skal vel ikke dra de ut. Feste flåttfjerneren og vri til flåtten løsner. Vri mot solen har jeg hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke dra de ut. Feste flåttfjerneren og vri til flåtten løsner. Vri mot solen har jeg hørt

Har en slik metalbøyle som "kiler" seg fast i hode på flåtten. Den skal dras. De grønne jekkene skal snurres ja men syns fortsatt den med løkka er best da den tar tak i jævelen slik at om hunden vrir seg litt så slipper man å grave igjennom pelsen å lete etter flottenenda en gang. Pinsetter liker jeg ikke da man mister trykket på hodet når man snurrer de av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.