Gå til innhold
  • Bli medlem

Therm A Rest NeoAir XTherm


Anbefalte innlegg

Annonse

Ja. Superkomfortabelt og supervarmt.

 

Og så er det lett og tar liten plass når den er rullet/pakket sammen.

 

Jeg har brukt mitt sammen med ett Bamse underlag på barmark. 

Selv om det er tynt material som er brukt, synd jeg det er ganske så slitesterkt.

 

Trekket som følger med underlaget kan brukes som pumpe.

Selv blåser jeg det som regel opp.

 

Er hittils veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 2 neo air som er en tidlig utgave som kom på markedet for noen år siden. Meget fornøyd, de er mine mest brukte underlag.

 

Jeg vil imidlertid bare anbefale dem for solobruk. De kan lagre noe støy som kan være forstyrrende om flere ligger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterstoffet på ting kan definitivt trekke fukt selv om det ligger en tett hinne eller membran mellom lagene i produktet. Jeg har gamle neoair, det trekker svært lite fukt. Mindre enn både Exped Downmat og sikkert litt mindre enn Therm a rest prolite også. ytterstoffet på Neoair er altså veldig bra på fuktighet. Jeg bruker det hele året, sammen med et supertynt celleplastunderlag, digger neoair :-) De andre blir som regel liggende hjemme.  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil imidlertid bare anbefale dem for solobruk. De kan lagre noe støy som kan være forstyrrende om flere ligger sammen.

 

Vi er 2 stykker med hver vår Neo Air og jeg må si at jeg ikke lenger legger merke til noe knirking av underlagene. De knirker uten tvil fortsatt, men det er ikke forstyrrende for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de fleste soveposer, dunjakker og tec tekstiler også.

Man kan nesten si at utviklingen har gått ifra bålet som energikilde.

 

 

I min friluftsverden tilpasser jeg meg og mitt utstyr til bålet.. Å sitte/ligge inntil bålet er ubetalelig. 

Kanskje når jeg går av med pensjon, og begynner å stivne i leddene, at jeg vil vurdere et oppblåsbart liggeunderlag. Til å bruke inni et telt. Til nød. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som driver med tungpakking så er det ikke noe enten/eller. Ja takk, begge deler, sier jeg :) Lett og billig skum-underlag er med - ypperlig for rastepauser og å slenge ut ved bålet. Merker nesten ikke at det henger utenpå sekken heller under forflytning. For nattesøvn utenfor bålets sikkerhetssone er det dog Exped Downmat som regjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har brukt Neoair 2 vintre nå og er kjempe fornøyd.

Å sove rett på snø med den er null problem. R=5,7

Men har alltid med et skarve Europris underlag.

Som brukes under bålfyring. Og som beskyttelse mot spisse pinner og som backup.

En punktering hadde ikke vært det store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.