Gå til innhold
  • Bli medlem

Gummistøvler - Le Chameau - Erfaring/Forhandlere Norge/Sverige?


Skogogfjell

Anbefalte innlegg

Hei,

Kanskje det er noen her som har litt erfaring med gummistøvler Le Chameau til bruk i skog og fjell?

Med vibramsåle/såle egnet for fjellbruk og f.eks. lær innerfor - (kanskje uten glidelås)?

Er modell Vierzon med neopren for varm til sommerbruk i fjellet(med tynn sokk)?

Er disse støvlene myke innvendig mot for eksempel hel?

Best å handle på ebay?

 

:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Prøv på kammeret.no. Vet det er flere på det forumet som bruker støvler fra le chameau. I jaktspaniel miljøet er gummistøvler fra denne produsenten veldig populært. Er selv på jakt etter le chameau chasseur, men har ikke klart å finne noen forhandler her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :)

Regner med at det finnes flere "gummistøvelbrukere", ja. Føler meg ferdig med lærsko, og jakter på gummistøvler med beste komfort :). Har sett på disse Le Chameau som koster rundt 1500,- og de er utrolig lette med grei såle. Synes at Le Chameau støvler som koster mellom 3 og 4000 blir i dyreste laget under røff bruk. Ser ut som at Tretorn setter med stive ståler(http://www.gmax.no/p...3/sidas-outdoor) fungerer veldig bra så langt for fjell og skog.  

(Lillevinkel har visst bare damestøvler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir gummistøvler ubrukelig da det blir alt for fuktig innvendig.

Å ja, slik er det vel for veldig mange. Men noen kan være ganske "tørre på beina" og trenger mindre ankelstøtte. Der kan gummistøvler fungere meget godt, og det gjør det for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakt om høsten har jeg jo brukt en del gummistøler når det har vært regn og søkkvåt i marka.

De jeg brukte ville jeg vurdere til å ha for myke såler og være for sårbare for bruk i skarp stein som du ofte støter på i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Plukker opp denne igjen. Har ikke La Chameau pr. idag, men utgavene med kalveskinn inni er jo bare herlige. 

Klamhet forhindres mye av kalveskinn, men om det skal være problem utover dette vil ullsokker redde mye følelsesmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.