Gå til innhold
  • Bli medlem

Feil monterte bindinger


Heleneoe

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig fjellski fra fjellsport.no med voile 3-pin cable binding. Sendte melding til dem om skostørrelsen, og fikk svar at alt skulle være i orden. Da jeg mottok skiene, hadde de plassert hælen altfor langt bak. Sendte dem bilde og melding om dette. Fikk dette svaret tilbake:

"Her har hullene på hælen blitt forskyvet ett hull bakover, vi borrer normalt  først det bakerste hullet slik at hælen på skoen overlapper hel-klossen med 0,5cm og så borres hullet som er mot sko-senter.
I ditt tilfelle så har vi da gjort det første steget riktig, men driti oss ut og borret hull 2 som skulle mot senter, bak hæl-enden, med andre ord forskyvet det ett hull bakover.
Dette er ikke vanskelig å fikse selv med litt trelim og et borr (3,6mm), flytt klossen frem et hull og marker med blyant/tusj og borr.
Jeg foreslår at vi sender hel-løfter og en plugg til å tette igjen hullet, gratis selvfølgelig"

Hvordan er det å borre nye hull i skiene, blir skiene dårligere (går lettere i stykker), synker verdien osv. Noen som har noen erfaring med å gjøre dette?

Hva har man egentlig krav på i en slik sak. Er litt skeptisk til å borre nye hull, så er det et problem eller er jeg bare vanskelig når jeg heller vil ha nye. Har ikke noe erfaring med å bore hull i skiene, men tror at jeg kan få låne en bor et sted. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

send skia tilbake!!! godta kun nye ski!!! hull du påfører skia blir ditt problem om noe skjer ang garanti extra hull kan trekke vann eller gi bruddanvisning/svakhet DU HAR KRAV PÅ NYE SKI!!! forstår ikke et slikt svar fra fjellsport det er den nettbuttikken jeg er mest fornøyd med du har nok vert uheldig med selger RING DEM

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiene SKAL sendes tilbake (kostnadsfritt), og du skal ha NYE ski. Punktum!

Du må ikke finne deg i å bli lurt av fjellsport, de forsøker å komme fra dette med størst mulig økomisk gevinst.

Gjør dem feil, får dem også ta regningen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en god gjeng som bestilte ski sammen, og de gjorde samme feilen på alle. Så det er ihverfall snakk om 7 par med ski. Kanskje flere siden det var tilbud på de skiene den dagen, og det var vel sikkert ikke bare vi som kjøpte. Antar at det blir dyrt for dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en god gjeng som bestilte ski sammen, og de gjorde samme feilen på alle. Så det er ihverfall snakk om 7 par med ski. Kanskje flere siden det var tilbud på de skiene den dagen, og det var vel sikkert ikke bare vi som kjøpte. Antar at det blir dyrt for dem 

 

 

Det er uansett ikke noe du skal tenke på, dette er fjellsports sitt problem!

 

Har selv en lignende episode:

Jeg bestilte fjellski fra Oslosportslager, men når jeg fikk dem tilsendt oppdaget jeg at bindingene var feil. Jeg tok kontakt og forklarte situasjonen. De beklaget så mye og fortalte at de skulle montere nye ski til meg umiddelbart. Jeg kunne også i mellomtiden beholde skiene jeg hadde fått frem til jeg fikk de nye. Men... 5 min etter jeg snakket med dem oppdaget jeg noe pinlig. Bindingene var riktige, men produsenten hadde byttet farge. Igjen kontaker jeg Oslosportslager og forklarer dem misforståelsen, samtidig beklager jeg det ekstra bryderiet.

 

Litt flaut... Men jeg erfarte at Oslosportslager er en meget seriøs butikk... Noe som jeg også trodde Fjellsport var?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så farlig med å tette hulene med epoxy e.l. Min mann har gjort det på mine fjellski da jeg byttet bindinger fra salomon til konkurrenten. Han har også i flere år gått på vanlige langrennski med tettede hull. Å bore nytt hull er ikke så vanskelig, men du må sette en markering på drille med f. eks. teip, slik at du vet at du ikke borer for dypt.

Men om du ikke er sikker på hva du gjør, bør du kunne gå til din lokale butikk og få dem til å gjøre det og få det dekket. Og uansett synes jeg at selgeren bør gi en betydelig rabatt for en så stor feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noe farlig. Skal jo være noen skruehull uansett.  Viktigste er å få det tett slik at det ikke trekker vann.  Og i forhold til garanti så sørg for å ha noe skriftlig (mail) som du kan vise til om det skulle bli noe problem. De skal riktig nok rette feilen kostnadsfritt men dette er snakk om ett skruehull som skal flyttes og tettes. Har man det man trenger fra før så er det gjort på 5min og man skal være veldig vrang for å gidde styret med å sende dette tilbake. Er raskere å fikse selv enn å pakke og dra på posten osv.  Må man derimot kjøpe inn lim, bor, drill og skrutrekker så sender man jo selvsagt tilbake og får de til å fikse det, eventuelt at de betaler for at en lokal sjappe ordner det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt... Du har krav på nye ski, men Lindap nevner noe som kan komme deg til gode... Du har et meget godt forhandlingskort...

 

F.eks tilby fjellsport en av to alternativer.

1. Få refundert 50%+ av din kjøpesum og du beholder skiene (borrer nye hull selv).

2. De tar tilbake skiene og sender deg nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det er uansett ikke noe du skal tenke på, dette er fjellsports sitt problem!

 

Har selv en lignende episode:

Jeg bestilte fjellski fra Oslosportslager, men når jeg fikk dem tilsendt oppdaget jeg at bindingene var feil. Jeg tok kontakt og forklarte situasjonen. De beklaget så mye og fortalte at de skulle montere nye ski til meg umiddelbart. Jeg kunne også i mellomtiden beholde skiene jeg hadde fått frem til jeg fikk de nye. Men... 5 min etter jeg snakket med dem oppdaget jeg noe pinlig. Bindingene var riktige, men produsenten hadde byttet farge. Igjen kontaker jeg Oslosportslager og forklarer dem misforståelsen, samtidig beklager jeg det ekstra bryderiet.

 

Litt flaut... Men jeg erfarte at Oslosportslager er en meget seriøs butikk... Noe som jeg også trodde Fjellsport var?

 

 

Fjellsport har gjort en tabe, men etter flere meldinger vil de bare fikse skiene ikke noe annet. Så antar at siden dette blir dyrt for dem så vil de prøve å løse det på en billigst mulig måtte for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Det er ingen tvil om at du skal få sende skiene tilbake til dem, få refundert porto, og de skal montere bindinger på NYE ski. Dere har betalt for nye ski med bindinger montert. Ski med flere hull enn nødvendig som er tettet med plugger og lim kan jo sammenlignes med å kjøpe brukte ski. Som er greit nok, men ikke det dere har gjort.

 

Ja, det er en grei jobb å flytte og bytte bindinger selv, men alle hull er med på å svekke skien selv om de tettes. Og gjør man en feil, for eksempel at limet ikke tetter helt og fukt kommer inn i trekjernen og slikt, så er det jo ens egen skyld, og en står uten rettigheter. Hva gjør man da om en ski knekker etter noen måneder? Kunne skjedd uansett, men det vil man aldri vite.

 

Du sier dere har utvekslet flere meldinger og de vil bare fikse skiene, men ikke gi dere nye. Og i tillegg vil de helst at dere skal fikse skiene selv... Det høres helt hårreisende ut! Jeg hadde aldri godtatt det.

 

En så vanvittig dårlig behandling av kunder bør få litt oppmerksomhet. Folk må jo ikke finne på å handle ski hos fjellsport.no når de holder på sånn. Jeg tør i alle fall ikke det, nå som vi vet at om de monterer bindinger feil, eller gjør noe annet feil, får man bare beskjed om å reparere det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så vanvittig dårlig behandling av kunder bør få litt oppmerksomhet. Folk må jo ikke finne på å handle ski hos fjellsport.no når de holder på sånn. Jeg tør i alle fall ikke det, nå som vi vet at om de monterer bindinger feil, eller gjør noe annet feil, får man bare beskjed om å reparere det selv.

Jeg oppfordrer alle til å støtte Heleneoe, ikke kjøpe ski av Fjellsport i fremtiden.

Ikke bare har dem dårlig kvalitetskontroll/ kunnskap angående montering, men de er useriøse og vil ikke ta regningen for feil dem selv gjør.

 

La Fjellsport brenne inne med hele lageret av ski, så kan de se hva som er mest lønnsomt.

1.   Ta regningen for egene feil og erstatte skiene   2. Gi fean i kunden og miste all fremtidig salg

 

 

Til deg Heleneoe: Ta kontakt med www.forbrukerradet.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tolker den brevvekslingen mellom Fjellsport og Helenoe rett så har Fjellsport vært klar over at de har montert bindingene feil når de leverte fra seg skiene. Jeg tenker at de på den måten leverer fra seg ski som ser feilfrie eller nye ut men som vil belaste kunden med arbeid i tillegg til at skiene aldri vil se helt perfekt ut. De visste at hvis de flyttet bindingene fram så ville ikke skiene se feilfrie eller ny ut lenger. Er det noen som godtar en liten bulk i forskjermen hvis de kjøper en ny bil? Når man kjøper ett par nye ski så skal det ikke være noen ekstra hull som svekker skiene. Har i løpet av de siste 10 årene knekt to par ski og hvor er det de knekker? Jo det er på det svakeste punktet og det er der skruehullene er.Helt enig med Abnorm at du må kreve nye ski eller kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FJELLSPORT er fortsatt en seriøs butikk jeg er fornøyd med! JEG kopierte i går denne tråden sendte til fjellsport fikk i dag en hyggelig mail de takket og vil nå ordne opp med de uheldige! tror nok hele denne saken har med dårlig komunikasjon fra kunde eller vikarer og gjøre FJELLSPORT har aldrig vert dårlig på kundeservis! ANBEFALER ALLE FF BRUKERE OM FORTSATT OG HANDLE HOS FJELLSPORT en butikk der det fortsatt går an og ta en tlf snakke med en som har prøvd produktet du skal kjøpe og kanskje litt hyggelig pruting%%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport har driti på dragetda de monterte dem feil, men jeg hadde allikevel ikke giddet å sende skiene tilbake. De hælløfterne de gir med som kompensasjon er gull. Kanskje det går an å prute med litt mer også (et par feller f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du der? Hva er greia med alle utropstegnene?

! bare 4 bedre nå NEI jeg jobber ikke der! vert kunde der i flere år også før de flyttet altid fått god service gjorde dem derfor oppmerksom på ryktet de opparbeidet seg her på FF virket for meg mere nyttig enn og henge meg på med negative uttalelser.. HA EN FIN DAG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FJELLSPORT er fortsatt en seriøs butikk jeg er fornøyd med! JEG kopierte i går denne tråden sendte til fjellsport fikk i dag en hyggelig mail de takket og vil nå ordne opp med de uheldige! tror nok hele denne saken har med dårlig komunikasjon fra kunde eller vikarer og gjøre FJELLSPORT har aldrig vert dårlig på kundeservis! ANBEFALER ALLE FF BRUKERE OM FORTSATT OG HANDLE HOS FJELLSPORT en butikk der det fortsatt går an og ta en tlf snakke med en som har prøvd produktet du skal kjøpe og kanskje litt hyggelig pruting%%

 

Var fornøyd med dem helt til dette skjedde, og har ingen erfaring med verken fjellski eller å lage nye hull i bindinger. Spesielt siden de i første omgang ville at jeg skulle fikse skiene selv. Fikk mail senere at de jobbet med å få en lokal butikk til å borre hullene. De har helt ignorert de delene av mailen jeg sendte der jeg lurte på om hva flere hull ville si for garanti, om skiene ble dårligere osv. Syntes derfor at det er greit å få synspunkt til andre som har mer erfaring med dette. Det er og bra av fjellsport og svare deg på mailen du sendte, men ikke svare på mailen til de som har problemer med skiene. 

 

Har fantastisk skiforhold utenfor døren og ønsker egentlig bare å få ordnet opp i dette, så fort som mulig å få gå på ski. Hvis det å si ja til å få den lokale butikken til å borre skiene vil gjøre at man får problemer med garantien senere, vil jeg helst ha nye. Hvem har egentlig ansvaret hvis noe skulle gå gale med skiene senere. Er det den butikken som fikset skiene, eller fjellsport som gjorde noe gale da de monterte bindingene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Var fornøyd med dem helt til dette skjedde, og har ingen erfaring med verken fjellski eller å lage nye hull i bindinger. Spesielt siden de i første omgang ville at jeg skulle fikse skiene selv. Fikk mail senere at de jobbet med å få en lokal butikk til å borre hullene. De har helt ignorert de delene av mailen jeg sendte der jeg lurte på om hva flere hull ville si for garanti, om skiene ble dårligere osv. Syntes derfor at det er greit å få synspunkt til andre som har mer erfaring med dette. Det er og bra av fjellsport og svare deg på mailen du sendte, men ikke svare på mailen til de som har problemer med skiene. 

 

Har fantastisk skiforhold utenfor døren og ønsker egentlig bare å få ordnet opp i dette, så fort som mulig å få gå på ski. Hvis det å si ja til å få den lokale butikken til å borre skiene vil gjøre at man får problemer med garantien senere, vil jeg helst ha nye. Hvem har egentlig ansvaret hvis noe skulle gå gale med skiene senere. Er det den butikken som fikset skiene, eller fjellsport som gjorde noe gale da de monterte bindingene 

 

Fjellsport.no ignorerer nok de spørsmålene der fordi de kommer dårlig ut av det uansett hva de svarer. Om de innrømmer at det kan ha noe å si for levetid/holdbarhet, må de jo gi deg nye ski. Om de innrømmer at eventuell skiknekk kan skape en situasjon der man ikke vet hvor garantien ligger, spesielt om en ny butikk flytter bindingen, må de gi deg nye ski. Om de svarer at det ikke har noe som helst å si, så lyver de, og får om mulig et enda dårligere rykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

Jeg heter Christian og er ansvarlig for kundeservice hos Fjellsport. Det er godt å se et stort engasjement rundt denne saken her inne på forumet. Før jeg evt. sier noe mer, så vil jeg bare si at vi har prøvd å ta kontakt direkte med blant annet Helene uten svar.

 

Heleneoe: Du skriver i går kl. 16:15 at vi ignorerer deg. Dette er ikke sant. Jeg ringte deg før lunch i går og sendte rett etterpå en mail til den adressen du har registrert hos Fjellsport. Jeg har ikke hørt noe tilbake. Vi er selvfølgelig interessert i å løse denne saken for dere:)) (PS! Prøvde også Marianne - også uten svar.) Kan du være så vennlig å sjekke mail og/eller ringe meg?!

 

Vi hos Fjellsport ønsker alle en fin dag!

 

Mvh

Christian Evensen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

Jeg heter Christian og er ansvarlig for kundeservice hos Fjellsport. Det er godt å se et stort engasjement rundt denne saken her inne på forumet. Før jeg evt. sier noe mer, så vil jeg bare si at vi har prøvd å ta kontakt direkte med blant annet Helene uten svar.

 

Heleneoe: Du skriver i går kl. 16:15 at vi ignorerer deg. Dette er ikke sant. Jeg ringte deg før lunch i går og sendte rett etterpå en mail til den adressen du har registrert hos Fjellsport. Jeg har ikke hørt noe tilbake. Vi er selvfølgelig interessert i å løse denne saken for dere:)) (PS! Prøvde også Marianne - også uten svar.) Kan du være så vennlig å sjekke mail og/eller ringe meg?!

 

Vi hos Fjellsport ønsker alle en fin dag!

 

Mvh

Christian Evensen

Skal bli hyggelig å lese fra Heleneoe at dere har tilbydt henne nye ski.

Frem til da bestiller ikke jeg noen fra dere, det tør jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

Jeg heter Christian og er ansvarlig for kundeservice hos Fjellsport. Det er godt å se et stort engasjement rundt denne saken her inne på forumet. Før jeg evt. sier noe mer, så vil jeg bare si at vi har prøvd å ta kontakt direkte med blant annet Helene uten svar.

 

Heleneoe: Du skriver i går kl. 16:15 at vi ignorerer deg. Dette er ikke sant. Jeg ringte deg før lunch i går og sendte rett etterpå en mail til den adressen du har registrert hos Fjellsport. Jeg har ikke hørt noe tilbake. Vi er selvfølgelig interessert i å løse denne saken for dere:)) (PS! Prøvde også Marianne - også uten svar.) Kan du være så vennlig å sjekke mail og/eller ringe meg?!

 

Vi hos Fjellsport ønsker alle en fin dag!

 

Mvh

Christian Evensen

 

Postet dette før jeg så du hadde ringt, har og prøvd å ringe deg to ganger. Enne gangen var du ikke inne, og andre gangen svarte dere ikke.

 

Sendte denne meldingen til dere

 

"Hei

Så det er  ikke mulig at vi får nye ski. Vi får jo et dårligere produkt, er det lettere for at disse skiene knekker? Hvis jeg noen gang skal selge skiene eller å ønsker å bytte bindinger så har jeg da et dårligere utgangspunkt.  Så er det mulig at vi da kan få noe rabatt på skiene"

 

her er svaret dere sendte meg

 

"Hei Helene, vi jobber med å få en sportforettning til å gjøre jobben med å rette på helen.

Vi vil også sende gratis hel-løftere til de som mangler dette."

 

Skrev ikke at dere ignorte meg, men at dere ignorer de delene av mailene mine der jeg er skeptisk til å få ekstra hull i skiene. Dere svarer, men ikke på det jeg spør om.

 

Syntes det er litt rart at du starter å nevne at du har ringt andre personer på et åpent forum, som ikke har deltatt i denne debatten. Vi bor i studenthybler, og alle studentene på min skole deler samme postboks noe som inkludere noen hundre personer. Betyr ikke nødvendigvis at vi bor sammen, eller at vi vet hvem på skolen som har kjøpt ski. Er de vanlig å poste på åpne forum, hvem som kjøper ski oss dere når en person forteller at de har kjøpt ski. Er navnet på de som kjøper ski, åpen informasjon som er tilgjengelig for alle.

 

Hvis du ønsker å fortelle meg at hun ikke tar telefonen, eller svarer deg på mailene du sender kan du sende meg det på en privatmail. Vi har kjøpt ski hver for oss, og ikke i en felles bestilling, vi er bare elever ved det samme universitetet. Siden jeg har faktisk ikke noe med hennes bestilling å gjøre, syntes jeg at om hun tar telefonen eller ikke er en sak mellom dere to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.