Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Tromsø Sport?


squidman

Anbefalte innlegg

Har tenkt å handle rando-sett der pga snille priser (1800 billigere enn platou her i Bergen).  Men det er visst rykter om at de sliter økomisk eller skylder masse penger.  Har noen her erfaringer med de (når det gjelder service, punktlighet, montering av bindinger osv)? Skulle gjerne støttet de pga av hyggelig prisnivå, men 15k er en del penger hvis det skulle vise seg at de er på randen.  NB dette var 'cough cough' platou som mente  :getlost: var tilfelle....

 

Blir forresten volkl one 166, dynafit beast og mercury til nette summen av 15300...ikke 'chump change' som det heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpt med visa (orket ikke vente! er såpass stoked kjøre på full rocker)...guttene i tromsø virket hyggelige de, selv om de måtte opp i hemsen for å sjekke lagerstatus....jeg fikk hyggelig service på platou idag, men det har ikke alltid vært tilfelle (heller dårlig råd) og 1800 kroner er vel en del peng mot skredsekk. Ingen andre som er villig til å presse på pris, jeg tok heller sjansen....må jo støtte de så lenge de kan levere! Også erfart at ansatte på platou er under en del press for å selge....

 

Siste meget dårlig råd fra platou var mine mt baker superlight ski (gammel versjon av wayback) med (meget tunge!) naxo nx21....nåja en del år tilbake....fikke masse råd og service idag på platou, kudos, men peng er peng...du er vel ikke platou ansatt martin? Kudos til de som presser marginene nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke nå lenger - jeg jobbet deltid ved Platou Molde for noen år tilbake.

 

Jeg kan garantere for at det ikke er provisjon til ansatte eller salgspress der. Bare velmente råd og engasjement rundt friluftsliv. De fleste av oss hadde minst 5 par ski privat, så hvis du opplever brennende engasjement som at klaaaart du skal ha mange ski, så er det kanskje fordi de bak skranken er slik selv ;-)

Har handlet fra Tromsø Sport selv. Kjapp service, gratis frakt og ingenting å klage på. Handler gjerne igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da ikke at det går så dårlig med Tromsø Sport akkurat, de driver godt sist jeg snakket med dem. Og det har alltid vært god service inne på butikken. Visst er de "ny" når det gjelder postordre men ring dem, og spørr dem rett ut om det som Platou Bergen hoster opp stemmer ?? 

Ikke at jeg skal si noe stygt om dem, med de var ikke lenge i Tromsø ( Platou ) mens Tromsø Sport / Skandinavisk Høyfjellsutstyr Tromsø har ganske mange år på baken her oppe i Ishavsbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de. Jeg har handlet bl.a min dunsovepose fra Skandinavisk Høyfjellsutstyr her i Tromsø. Kjempegodt fornøyd både med produkt, pris og service jeg fikk da. 

De har i tillegg en veldig flott dekorert butikk, perfekt inventar og stemning. Men jeg kan tenke meg at de har fått merke inntoget av G-Max og XXL.   Gamle Sport1 i Hansjordnesbukta her i Tromsø endra jo konsept til Tromsø Ski og Sykkel, i den hensikt å spesialisere seg maksimalt for å håndtere de to store aktørenes inntreden i byen. Det er noen små aktører igjen, som jeg støtter og handler hos der det er mulig: 

 

Tromsø Sport/Skandinavisk Høyfjellsutstyr Tromsø

Tromsø Ski og Sykkel 

Friluftsbutikken 

Og sist, men ikke minst ærverdige Andresens Vaabenforretning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom Tromsø Sport hver gang jeg er i Tromsø. Hyggelige folk og gode råd. Handler der innimellom, og det er greit å få en fin pris/avslag.

Hemsen med ski og utstyr er verdt turen alene. Kaffe og utstyrsprat: god stemning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble (før innleggene) stor-innkjøp av ski og støvel og bindinger med meget hyggelig service også!  Et par volkl one med beast bindinger og mercury støvler på vei! Veldig hyggelig service også! Skal si at diverse (cough cough når det gjelder skredsekk o.l.!) la noe press på de å ikke begynne pris-krig...sier noe om at det er for lite konkurranse her (mammut forhandler? that's you...shame on you....!!!).  Men sterkt anbefales! Nåja mottar skiene i løpet av noen dager, ditto støvler, men gleder meg som en unge til ordentlig rocker ski etter flere år med mt baker superlight...

 

Virkelig håper de overlever...og jo da det er ikke bare importører fra mammut som sjekker prisene (på bl.a. skredsekk) men også importører av bl.a. gopro...shame on you! Har noe peng, er det noen som har lysst å gå inn i 'grått-import' av f.eks. klær eller utstyr? Fy faen jeg har bare lysst til å fu"#¤e med de monopilistene/importører der... way to go mother..!"#¤ers! Bare hyggelig å bli rav"#¤lt av dere! (Dvs meningen er å støtte detalj butikker, men tverdt imot importører som har monopol kan ....dere skjønner!)

 

tight lines! cookie out....

 

Uff da! for mye banning! men jobber jo innenfor maritimt sektor, heh heh...og er noe forbanna på at engros duder kommer og legger press på butikkene! Men for al del støtt detalj butikkene våre som tør!/har noen baller!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.