Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Sweet Protection ?


torsan

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter skall bukse/jakke for vintersport, for det meste snowboard, men også en del toppturer og hytte til hytte. Hadde jo selvsagt ikke gjort noe om det gikk an å bruke det til allround bruk i tillegg såklart. Jeg har egentlig sett meg ut et par alternativer, Crusader/Supernaut fra Sweet Protection, eventuelt Norrøna Lofoten eller Trollveggen. Jeg har ikke kommet over så mange erfaringer fra førstnevnte, er det noen som har noen erfaringer med disse klærne, eller bør jeg bare gå for det "trygge" å kjøpe Norrøna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bedre halvdel har Crusader-jakka. Han liker den veldig godt, og den ser veldig bra ut. Etter å ha studert den syntes jeg det er ganske mye greier på den, og mye som kan bli ødelagt. F.eks. er det litt lufteløsninger som jeg er litt skeptisk til, da du må dra i en tråd for å åpne og lukke luftinga. Den fungerer ikke helt plettfritt, og er litt tungvind i bruk, syntes jeg. I tillegg er det noen fancy trykknapper som heller ikke alltid funker som de skal. Men så lenge alt funker som det skal, så er det jo egentlig et ganske smart og gjennomtenkt plagg. Ytterstoffet er solid, og virker av god kvalitet. Passformen er lang og baggy (i forhold til f.eks. lofoten og trollveggen). Den funker fint til topptur og skikjøring, og blir egentlig brukt til alt.

 

Til allround-bruk ville jeg kanskje ha gått for Lofoten, da dette er en litt mindre og lettere jakke. Jeg kunne f.eks. ikke tenke meg å gå i en så baggy jakke på fjellturer om sommeren. Men det er smak og behag. Hvis du i hovedsak har tenkt å bruke den til vintersport ville jeg ha gått for noe med snølås, noe Trollveggen mangler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Sweet. Har brukt Supernaut jakke og bukse mye, mest skikjøring og kiting, men også lange fjellskiturer. Hadde fullt sett av 2009-kolleksjonen, som bla. er brukt over Grønland. Aldri vært noe problem med plaggene. Har nå buksa du linket til, men jakke fra annen leverandør (fikk i gave). Er fornøyd med buksa - spesielt løsningen med lommene. Eneste minus for min del er at strammerene på bukseselene kommer rett over kragebeinet når de er tilpasset min kropp, og derfor kan komme under skulderreimene på ryggsekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allroundbrukt ?

Arcteryx Theta SV. Samme gode kvalitet som Norrøna hadde for ti år siden.

Dobbelt så mange sting pr. tomme som alle andre fabrikanter. Kraftig ytterstoff.

Ikke snølås...

Jeg vil si, med unntak av Lofoten, så er de du har sett deg ut veldig ski-spesifikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.