Gå til innhold
  • Bli medlem

Gran Canaria - Via Ferrataer og Roque Bentayga


gi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi skal en tur til Gran Canaria i vinterferien. Som familien "aktivitetsleder" søker jeg litt info

 

1) Etter det jeg har funnet ut finnes det en håndfull via ferrataer på GC. Finnes en del info på nettet. Er det noen her som har prøvd noen av disse, og har erfaringer/info og dele?

 

2) Et av øyas mest karakteristiske fjell, Roque Bentayga, har vi tanker om å besøke denne gang. Et historisk interessant område, som også har et relativt nyåpna besøkssenter. Finnes mye info på nettet om området rundt og stier opp til foten av toppen. Lite info å finne om selve toppbestigningen. Noe som har besøkt toppunktet og kan si noe om vanskelighetsgraden?

 

Andre turtips mottas også med takk.

 

Geir

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roque Nublo og Pico de Las Nieves (høyeste fjell) er alltid to steder jeg besøker når jeg er på Gran Canaria.

Det finnes mange veier inn til disse toppene, men veien GC-505 er morsom, Gran Canaria svar på Trollstigen. Ta til høyere når du kommer til GC-605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.