Gå til innhold
  • Bli medlem

Bli med å trene til fjellturer i Oslo?


Larsdx

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som kunne tenke seg å komme i gang med trening for fjellturer her i Oslo? Jeg tenker meg å gå motbakker med moderat tung oppakning én gang i uken, året rundt. 

Jeg blir gjerne med å slepe pulk og dekk også, men mangler bil. Jeg er selv i middels form, har som mål å ta av noen kilo og jogger/går på ski noen ganger i uka. Men med sekk er det jo mulig å tilpasse vekten, slik at man finner et tempo som passer for alle. 

P.S. Kjenner til Hvitserks treningssamlinger, men tid og sted passer ikke meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tiltak Larsdx og noe som burde være midt i blinken for flere av oss. Bor selv litt for langt unna, så litt upraktisk for egen del.  God trim sammen med meningsfeller høres helt greit ut syns jeg. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg å være med, hvis sted og tid passer. Har alltid drømt om å trekke dekk, men aldri satt i gang (det er så mange turer som skal gås først...).

Jeg og @tronn kjører en testtur kl 20.00 på torsdag. Derettet blir det fast opplegg tirsdager. Tid og sted kan variere litt, men med utgangspunkt i at området er enkelt tilgjengelig med kollektivtransport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hepphepp!

@Fjellfant1 og jeg var ganske aktiv med dette fram til sommerferien. Med trening en gang i uken, hvor vi stort sett gikk Sognsvann - Frognerseteren på ski, Midtstuen - Frognerseteren til fots eller Bogstadvannet - Tryvannstårnet til fots.

Forrige tirsdag ble jeg med Hvitserk gjengen på tilsvarende treningstur fra Bogstadvannet til skitrekket før Tryvannstua.

Om jeg fortsetter å gå med Hvitserk er litt usikkert. Det virker veldig sosialt, men de går ikke helt opp til tårnet, og de går litt saktere da de fleste trekker dekk.

Men Fjellfant1 og jeg skal uansett gå med de kl 18 fra parkeringa ved Bogstadvannet i morgen. Og vi vil fortsette med dette framover i en eller annen grad framover. Så dersom folk ønsker å bli med, så er det bare å hyle ut.

Vi har stort sett avtalt dette mellom oss pr PM, eller SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.