Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppovernatting og isfiske. Ei knall helg!


Kjellis

Anbefalte innlegg

Begynte helgen med toppovernatting sammen med en kompis. Fredag kveld gikk vi opp på toppen av Pikfjellet (637 moh) i min hjemmkommune Aure. Med oss hadde vi fjellduker og soveposer å ligge i. Det blåste opp ut på natta, men jeg hadde det godt og varmt inne i min nyinnkjøpte Jerven Hunter. Etter frokost ruslet vi ned til bygda igjen.

Det blir nok flere toppovernattinger ut over våren :)

post-3450-1390755630,7748_thumb.jpg

post-3450-1390755660,9921_thumb.jpg

post-3450-1390755677,3075_thumb.jpg

Søndag ble det en tur på isfiske sammen med min kjære. Resultatet ble kun en røye, men det var en veldig fin dag på isen.

post-3450-1390755776,9192_thumb.jpg

post-3450-1390755787,9112_thumb.jpg

post-3450-1390755802,693_thumb.jpg

post-3450-1390755828,8874_thumb.jpg

Det er fint i marka nå, fin is på vannene og lett å gå til fots i marka, men en må passe seg for is og steinhard, glatt skare. Håper på at snøen kommer snart.

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja den funker alldeles utmerket til mangt og meget. Under de forholdene jeg noen gang opererer i, er en Extreme under sterk vurdering. Spesielt retta inn mot isfiske i fjellet. Men tror ikke det blir før inn mot neste vinter. 

 

I helga var det ca 10 minus på natta. Lå på Bamse-underlaget mitt som jeg hadde lagt all ytterbekledningen + JIB'en min under for å få et lite ekstra luftlag. Soveposen min er en Ajungilak Ascent Winter dunpose med komforttemp på -9*C (lim -16*C). Brukte Hunteren som dyne. Glida den helt igjen nede, slik at den var lukka helt rundt beina og oppover leggene, så var det "dyne" derfra og opp. Fantastisk godt og varmt. 

 

 

Absurde forhold der nede, forresten. Finnes jo ikke snø? Hvor tjukk er den stålisen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er unormale forhold, normalt hadde det vært snø og skiføre nå. Håper på snø og fyller ventetida med isfiske og skøyter, fotturer, og rypejakt.

Stålisen er 30-40 cm og knallhard. Det er skikkelig tele i marka, men is og isete knallhard skare gjør at en må ferdes med forsiktighet i fjellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.