Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport spitsbergen 95l


Kjetil75

Anbefalte innlegg

Annonse

Helsport hadde litt slapt bæresystem før. Hadde en forgjenger som het xtrem 90+30. Bra detaljer og slitestyrke på den så den var med på mange turer. Ok å bære så lenge man ikke lastet for tungt. Kostet vel bare halvparten av samme størrelse sekk fra de store merekene.

Men jeg kjente og betydelig forskjel når jeg skulle skifte den ut og testet sekkr fra norrøna og bergans. Jeg endte på Recon Pack da.

sekk du ser på har jo nyere bæresystem enn den jeg hadde. Link som de kaller det har vel høstet langt bedre tilbakemeldinger enn tidligeresystemer. Jeg har bare sett på sekken menikke testen den. Føltes litt mer "soft" i oppbyging enn f.eks bergans aalpinist.

En grunn til at du får få tilbakemeldinger er nok at få har den sekken. De fleste her som har en sekk i den størrelse tipper jeg har fra f.eks arctyryx, gregory, norrøna, bergans.

men kommer an på hvor mye du skal bære i sekken. Desto tyngre sekk desto mer utslag på bærekomfort.

du bør uansett teste sekken og gjerne andre sekker for å se hvordan de passer deg. Ingen sekk passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som det Dag G - Evje nevner om Helsport. Det gamle bæresystemet holdte ikke mål, men har ikke erfaring fra det nye systemet.

Hadde jeg slitt med skulderskader slik du har, ville jeg utelukkende hatt fokus på bærekomfort foran tekniske løsninger etc, og gitt en god blanke i pris. Jeg ville heller lagt av penger istedenfor å kjøpe noe middelmådig og gå med armen i fatle et halvår etter første fjelltur fordi jeg ville spare noen kroner.

 

Hvis du ser i tidligere tråder vedrørende sekk og bæresystemer, så virker det etter min vurdering til at det er en trend blant brukerne, der Gregory, Norrøna, Arcteryx og Bergans går igjen, kanskje i den rekkefølgen også.

Jeg har prøvd Gregory Denali pro (100-115l), samt Gregory Palisade (80l), og var imponert over bæresystemet, men jeg valgte Norrøna Svalbard 80l til slutt da jeg synes den var mest komfortabel og imponerte meg mest. Kjøper du i tillegg 2 sidelommer så kommer du på 94 liter som omtrent fyller ditt krav om størrelse.

 

Norrøna Svalbardsekken har bredere skulderreimer enn Gregory-sekkene, og uten å være noen kiropraktor vil jeg tippe det kan være gunstig for deg da vekten på skuldrene vil fordeles litt bedre utover. Hvilken sekk som er best for hver enkelt er noenlunde individuelt så det kan være lurt å bruke litt tid på valget ditt.

 

Lykke til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.