Gå til innhold
  • Bli medlem

3 dagers heietur med 7300 gram i sekken.


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

4 mil på 3 dager, Vandrefanten. Hadde feita meg godt opp i helga og inntok en mega frokost.

Men det gnog litt på kvelden etter leggetid. Tror jeg vil spandere med en pose lettsaltet potetchips på neste ekspedisjon av den typen.

Forbruket går en del ned når en tar det med ro og ikke stresser. Greit med ei gulrot i enden (butikk).

.

Joda Lars det økonomiserer å gå i skoggrensa. Slipper telt, brenner og bensin. Å gå med sekk under 10 kilo er mest som å gå uten sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til inspirasjon dette, og god hjelp til å få andre (meg) til å tenke utenfor boksen. Det er utrolig lett å henge seg opp i oppfattelsen om at man må ha telt og all mulig ekstra komfort om vinteren. Du viser jo at dette ikke behøver å være tilfellet.

 

Jeg antar du hadde snudd eller latt være å dra på tur med lite oppakning om været hadde blitt drastisk dårligere, eller hadde vært dårlig å utgangpsunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det noen småting jeg savner på lista di, Dag, litt sikkerhetsutstyr, som gaffateip og sportstape og ekstra skift med ullundertøy.Ser også at du har droppet termos. Men du har vel tenkt over det og gjort dine egne valg. 

Hvordan fungerer grevling som soveposetrekk? Blir det kondens og beskytter trekket mot glør fra bålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teip hadde jeg faktisk med, Lars. Det lå en liten rull i gryta.

Ekstra skift med ullundertøy ble prioritert bort. God lufting på det tøyet jeg brukte så intet behov

Passet på vannene og ble aldri våt.

Grevlingen fungerer greit på denne tempen. Men har erfart kondens ved 12-15 minus.

Tar heller med en ekstra sovepose da.

Gnistfri tror jeg ikke den er, overdelen som er bomull / polyester. Pakker den ikke ut før bålet er på veg ned.

Underdelen er av vanntett nylon.

Alt i ett ok produkt med visse begrensninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.