Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Sondre Telemark, hva er dette?


bilbobaggins

Anbefalte innlegg

Hei

Muligens et dumt spørsmål men jeg har kommet over et par av disse, Åsnes Sondre Telemark med stålkant. Paret er utstyr med Vilom binding og en del binding lengre fremme på skinen. Ser ut som en slik vi hadde i forsvaret som kan holde en "stålremspenne" rundt feltstøveles hel.

Disse skiene kjenner jeg lite til men merket virker kjent. Noen som har erfaringer med denne modellen til Åsnes og hva den primært brukes til? Tenker på fjellski eller telemark eller normal langrenn? Er dette smøreski? Skiene er ikke nye men nesten ubrukt.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har sett villombindingen i en butikk nå, så skia kan nok være noen år. Synes å huske det er den som har både tåfeste og mulighet for vaier rundt hælen for ekstra støtte. Skia har også kommet i flere utgaver oppigjennom, med ulike spenn. Så hvem den passer for er avhengig av typen ski. Hvordan ser de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel den gamle MT54 som ble til Sondre. Først var de sølvgrå og sorte, siden ble de hvite med røde og blå striper/skrift. Så mener jeg å huske at de ble blå med lilla skrift?

 

Skiene kan være greie nok de til turbruk dersom sålen er ok. Mer bortover- enn nedoverski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.