Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt eller hytte?


morten

Anbefalte innlegg

Annonse

har hørt at om det står heile året blir det rekna som fast installasjon... uansett, med treplatting ber der ikkje akkurat preg av noko midlertidig,,, er campingvogner utan hjul, framleis vogn, eller berre camping?

tror eg hadde reagert om eg kom over ein lavvo med terasse på vidda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet er jo helt forskjellig,teltere flest er jo på vandring,begrenset hvor lenge man ligger.

Ergo intet problem,men ett jaktlag,da blir det en annen biff,synes ikke noe om argumentene deres.

Men,det står endel merkelige installasjoner i norsk utmark viet jaktgudinnen,håper at nasjonalparkene våre blir forskånet for denslags entrepenørskap.

Er jegerne blitt mer pinglete i vår tid tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et telt. Og det er svært få mennesker som har noen interesse av å sette opp lavvoer rundt omkring, så ingen grunn til å lage forbud mot dette. Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et telt. Og det er svært få mennesker som har noen interesse av å sette opp lavvoer rundt omkring, så ingen grunn til å lage forbud mot dette. Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte?

Nei, høres mer ut som en gapahuk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg setter opp en mur rundt en utstående steinhelle i Jotunheimen, er det også en hytte?

Nei, men det ikke lov å flytte stein og lage murer.

Sitat fra Naturvernloven: "I nasjonalparker skal naturmiljøet vernes. Landskapet med planter, dyreliv og natur- og kulturminner skal vernes mot utbygging, anlegg, forurensninger og andre inngrep."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange av hyttene som nå står rundt på øyene i Oslofjorden som opprinnelig var telt og små plankeskur Folk dro ut på øyene og slo seg til. Det utviklet seg det seg til mer og mer permanente "skur". På et eller annet tidspunkt måtte Oslo kommune bare rydde opp i det og godkjenne at plankeskurene ble omgjort til hytter. Det var vel mest av estetiske hensyn og pga det omfanget dette hadde fått.

Derfor jeg skeptisk til fast oppsatt overnatting av såkalte lett flyttbare telt eller lavoer. Vel og merke dersom man ikke mener at det på et tidspunkt skal få lov til å bli en permanent hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.