Gå til innhold
  • Bli medlem

Dings til å feste wire?


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en dings til å feste wire, uten skruer. En wireklemme/hylseklemme av noe slag. Jeg fant Nicopress, http://www.flak.no/produkter/Jernvare/Wire_og_terminaler/Haandtang_for_nicopress_m_wirekutter men 2800,- er i drøyeste laget for ei hobbytang. 

 

Noe som fester ei wire på denne måten: http://www.florence-petshop.com/dnn/Selet%C3%B8y/tabid/251/List/1/CreatedByUser/1/ProductID/45/language/nb-NO/Default.aspx?txtSearch=*   

 

Noen som vet hva det heter (evt på engelsk), eller hvor jeg får tak i det?

 

Takk for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel noe som: Steel wire crimping tool på engelsk. Er litt i samme gate som pressing av kabelsko (crimptang/presstang) Dette har forsåvidt Biltema, men kabelsko er nok i et mykere materiale enn hylser for bruk på stålwire slik at verktøyet for wirer må tåle mer, og kanskje ha en litt annen utforming på kjeften. Hvor kraftig utstyr som trengs vil være avhengig av hvor tykke wirer som skal brukes, hvor lenge utstyret skal vare, og om det er rom for usikkerhet om klemmingen holder.. Kanskje spesialiserte jernvare-utstyrsbutikker som f.eks Tools og Swedol har noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

det er nok en press tang til talurit spleising, du etterlyser. Biltema har en presstang til ca. 500 kr., som jeg ikke vet hvordan er.

Ellers må du ganske riktig forsøke deg i de lokale lystbåt sjapper. Hvis du skal presse noe sammen seiøst, bør du bruke en dedikert presstang og ikke en kombinert cutter/presstang.

Hvis det er lite trekk er det kanskje ikke så nøye. O+pstalling til hunde kjøring? Fortell formål.

Er det lite kan du få det gjort av en båtbutikk/rigger som utfører sådan til lystbåter, eller ennå bedre hos en trålbinder til fiskeriet, hvis du da bor i nærheten av en fornuftig fiskerihavn. Spør noen lokal sjøens folk.

hilsen

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så ikke dumme ut, de Sitter her med wireklemmer av denne typen: WEB_Image%20Wireklemme%20rustfri%205%20m  men syntes ikke de er optimale til det jeg skal ha de til. Vanskelig å stoppe wire fra flising, kanter som gnager og skraper, skruer kan løsne, egentlig stor og tung selv om den er liten.

 

Hei

det er nok en press tang til talurit spleising, du etterlyser. Biltema har en presstang til ca. 500 kr., som jeg ikke vet hvordan er.

Ellers må du ganske riktig forsøke deg i de lokale lystbåt sjapper. Hvis du skal presse noe sammen seiøst, bør du bruke en dedikert presstang og ikke en kombinert cutter/presstang.

Hvis det er lite trekk er det kanskje ikke så nøye. O+pstalling til hunde kjøring? Fortell formål.

Er det lite kan du få det gjort av en båtbutikk/rigger som utfører sådan til lystbåter, eller ennå bedre hos en trålbinder til fiskeriet, hvis du da bor i nærheten av en fornuftig fiskerihavn. Spør noen lokal sjøens folk.

hilsen

Elgen

 

Ønsker å lage en lås til havkajakkene på taket av bilen, samt en ekstra wire for å låse kajakk til "hvadetnåmåttevære" på litt for sentrale plasser. Så trenger jeg oppstalling til bikkja her og der. Sånn småtteri. 

Nå vet jeg ikke hvor stor belastning denne skjøten vil bli utsatt for, men hvis du kjenner en elektriker, får du utført en skjøt med presshylse som takler en god del kg. (Eller kN...)

Tenkte jeg skulle forsøke å kjøpe tang og klemmer til å ha selv - om det ikke koster skjorta. :)

 

Takk for masse input her. Mye klokere, men fortsatt ingen ide om hvor jeg får det beste kjøpet. Syntes det er dyrt, selv Ebay fra Kina. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb brukte vi kobberhylserer og vanlig nitetang til å lage øyer ol på tynne wire(1-2mm ish). Da var det snakk om å feste småting så de ikke forsvant bare. Ikke store belastningene, men du greide ikke ryke de av med henda..

 

I ettertid når jeg ikke har hatt utstyr tilgjengelig har jeg brukt en mutter og skruestikke. Tre wireren gjennom mutteren og press det flatt i skruestikka. Ikke elegant, men det gjord jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.