Gå til innhold
  • Bli medlem

Thermarest liggeunderlag


Anbefalte innlegg

For å komme ned i vekt på lang tur har jeg planer om å bytte ut liggeunderlaget mitt med et Thermarest NeoAir Xlite. Men når jeg klemmer på det, krasler og knitrer det slik at jeg ganske får angst når jeg tenker på å ligge på det. Da er den store gåta for meg: krasler det like mye når man legger seg på det og beveger seg om natta? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et neoair xtherm og merket knitringen, men mest da det var helt nytt. Nå tenker jeg ikke på det. Om det er knitringen som har gitt seg eller jeg som har vendt meg til den er usikkert. Plagsomt er det i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det orginale Neoair. Det lager like mye støy som om du lå på en potetgullpose, men det har aldri plaget meg på noen måte.

 

Derimot er det ikke et underlag jeg bruker dersom jeg sover sammen med andre. Du reagerer ikke på lydene du lager selv men det er svært irriterende for andre som skal sove å høre på din knitring/snorking.

 

Til solotur der du må bære alt selv er det bare å si løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte vekk NeoAir av et par grunner da jeg skulle handle et slikt type underlag.

1. Det var noen dårligere produksjoner tidlig så limskjøtene løsnet på noen, ergo ble det mer en ball. Men de har blitt klart bedre siden da.

2. knitringen.

3. Det kostet mye kontra andre.

 

Så jeg valgte Exped Synmat UL7 istedet. Fungerer supert, ingen lekkasjer på 3 år. Selv om bikkja stadig tråkker på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kaldere enn man skulle tro. Var optimist når det ble tatt med på vintertur i fjor i -15, selv med skum under. Ellers lett og fint.
Jeg har hatt det ned mot -20 og synes det fungerer bra, men da i kombinasjon med Bamse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare en måte å finne ut om knitringen plager deg eller ikke...

Jeg har som borgern Exped synmat UL og er veldig fornøyd med det, har vurdert Neoair sin 120cm modell da det ikke finnes en slik versjon av synmat UL enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både den orginale Neoair og X-lite som jeg bruker nå. X-lite knitrer mer en den orginale, men i begge tilfeller mener jeg knitringen avtar etter få gangers bruk. Det virker som om når folien inne i neoair får seg en del bretter, så gjør dette noe med knitringa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er mulig. Har du sett om noen av airmat modellene finnes i xs? De har jo ikke isolasjon dog. 

Planen min er å kombinere et kort oppblåsbart liggeunderlag (120cm) med et kort celleplastunerlag (60-80cm) da er jeg avhengig av et oppblåsbart som isolerer , men takk for tips :D

Heller jo litt mot Neoair sin XS, har bare vært litt skeptisk til holdbarheten... Har også kjøpt meg en Exped prolite XS (90cm) som jeg ikke har testet enda, men den er kun 2,5cm tykk så vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.