Gå til innhold
koffar2

Forhandlere som fører stoff til DIY prosjekter

Det er 406 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være en ide å lage en liten oversikt over steder man kan kjøpe stoff og annet til DIY prosjekter.

Kom gjerne med forslag så kan jeg opdatere listen etterhvert:

Utlandet:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Skjult lenke - logg inn for å se den (Tysk)

Norge:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Before you order textile fabrics from any of the above mentioned shops, check out these links:

The use of fluorocarbon based impregnation will most likely be banned in the EU in the future. In Norway as well, hopefully.

I advice you to ask for fabrics free from FC. It is important that all of you make a clear stand on this.

Most major manufacturers of outdoor garments in Norway and Sweden have already phased out the use of Fluorocarbon based impregnation in textiles and membranes.

Btw, you find the same shitty FC poison in many different brands of ski wax. Use the traditional Swix wax, i am told it does not contain FC.

Best regards, RT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil lige nævne dette firma i UK, som sælger spænder til webbing, som har en specificeret styrke:

Skjult lenke - logg inn for å se den  - rimelige priser for produkter og forsendelse.

Bruger ind imellem også tovværk og lignende beregnet til fiskeri/marine. Her har dette danske firma rimelige priser:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere kjøpt Cordura og andre kraftige typer stoff hos Flaarønning på Ler utenfor Trondheim (Skjult lenke - logg inn for å se den). Prisene var ikke ille på det jeg kjøpte med tanke på at det var en forhandler i Norge.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettbutikken er på tysk, men de har ganske godt utvalg av ulike outdoor-stoffer og tilbehør.

Jeg liker spesielt titan-synålene de har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Skjult lenke - logg inn for å se den

Hva er spessielt med Egyptisk bomull? bortsett fra at den er fra Egypt :D

Egyptisk bomull har lengre fibre enn annen bomull, så man kan spinne tynnere tråder med relativt høy styrke, det gjør stoffet mye lettere, tynnere og mykere enn konvensjonell bomull.

Fint å bruke til lavvo, tipi, telt, anorakker vindvotter osv.

Den er noe dyrere enn vanlig bomull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan kjøpe ein del stoff frå aliexpress. Har kjøpt ripstop nylon til tarp, bra produkt MEN merk at vekt er såsomså her. Kjøpte noko som skulle liggje på 50 g/m2 men heima så målte eg til omtrent 68 g/m2, som er ein relativt stor % avvik (og at prisen på så tungt stoff var same frå tyskland).

Endret av josteink

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, josteink skrev:

vart tipsa etter å ha lest bloggen: Skjult lenke - logg inn for å se den

lagt til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Barskekarsten skrev:

Extremtextil ble plutselig veldig mye mindre aktuelt når de skal ha 22 EUR i frakt uansett hva du handler.

Hm, eg får valget mellom å senda som brev til 6.60 euro eller pakke til masse penger. Dersom du handlar lite så sender dei som brev og då vert det litt billegare, pakkeposten deira er ganske dyr. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det trolig ligget inne feil størrelse på sømtapen da. Jeg fikk bare opp DHL shipping for 22 euro på 10 m sømtape så jeg antok de hadde slutta å sende med posten. Pokker oså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den selger mye forskjellig metervare, deriblant bevernylon. Har selv handlet på butikken utenfor Trondheim i forbindelse med noen prosjekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, ThorHelge skrev:

Skjult lenke - logg inn for å se den selger mye forskjellig metervare, deriblant bevernylon. Har selv handlet på butikken utenfor Trondheim i forbindelse med noen prosjekter.

oppdatert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 406 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive