Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukseseler på Norrøna recon pants


Connor

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med min Norrøna Recon pants, men jeg har et stort ankepunkt: Bukseselene. Disse slipper av på baken, om jeg bøyer meg, setter meg ned eller bare går. De faller ikke av om de ikke er veldig stramme, men da er de ikke meningsfulle Har dere noen løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fornøyd med min Norrøna Recon pants, men jeg har et stort ankepunkt: Bukseselene. Disse slipper av på baken, om jeg bøyer meg, setter meg ned eller bare går. De faller ikke av om de ikke er veldig stramme, men da er de ikke meningsfulle Har dere noen løsninger på dette?

Forklar nærmere. Mener du at hempa glir ut av plastspenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet... vanvittig irriterende! Mener det er andre settet med seler jeg bruker og virker som spenna blir litt bøyd og derfor ikke klarer å holde seg på plass.. Vurdert litt modifisering men ikke funnet en noe god løsning enda..

Lenge siden jeg har hatt Norrønabukse, men går det ikke an å tre denne spenna helt igjennom hempa og tape sammen spalten i plasten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har hatt Norrønabukse, men går det ikke an å tre denne spenna helt igjennom hempa og tape sammen spalten i plasten?

Har forsøkt det, med silvertape, men den slipper gjerne ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet Norrøna angående dette problemet?

 

Jeg har hatt 3 Dovrebukser og aldri hatt problemer med bukseselene...

Jeg må ha hatt over 10 Dovrebukser uten å hatt problemer, og et par Recon.

Nå følger ikke selene med buksene, og selene blir slitt ved bruk. I tillegg hender det at jeg klarer å sette selene feil på, etter vask.

Ingen andre problemer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Den 1.1.2014 at 21.14, Connor skrev:

Jeg er fornøyd med min Norrøna Recon pants, men jeg har et stort ankepunkt: Bukseselene. Disse slipper av på baken, om jeg bøyer meg, setter meg ned eller bare går. De faller ikke av om de ikke er veldig stramme, men da er de ikke meningsfulle Har dere noen løsninger på dette?

Jeg kjøpte meg i dag noen Norrøna bukseseler, og klødde meg en stund i hodet for å finne ut hvordan jeg skulle feste dem. Det nærliggende var å feste dem i hempene på utsiden av buksa som også benyttes til å holde evt beltet på plass. Det fungerte jo, men føltes jo ikke helt riktig.  Så oppdaget jeg at det er noen bitte små åpninger i stoffet på INNSIDEN av buksa, og da satt jo selene som et skudd. 

Når jeg oppdaget denne gamle tråden, så slo det meg at kanskje det var flere som har slitt med det samme... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 2.1.2014 den 11.38, Balle skrev:

Kan du ikke poste et bilde av hvordan du fester bukseselene, høres litt rart ut dette...

Jeg har også hatt trøbbel med denne typen Norrøna seler. Problemet er størst på min finnskogen Gore-tex bukse. Den har mykt, lydsvakt stoff som folder lett

På min Recon gore-tex pro bukse er skallet hardere som gjør at selefestet er noe mer stivt (og holder litt bedre) Se bilde. Dårlig patent. 

 

På reinsjakt er dette området bak på ryggen under en tung sekk. Jeg skal prøve å finne en måte å stive opp hempen/stoffet så den ikke folder seg og kryper ut på midten av "kloa"

 

chrome_2018-07-24_14-47-44.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har samme bukse og sele, men har ikke opplevd problemer.

Har liknende festeløsning på noe utstyr på jobb. Der har jeg opplevd problemet, og vet hvor irriterende det er. Løsningen jeg fant der som både er billig, solid og utskiftbar er følgende:

Ta en plaststrips, gjerne svart for å blende inn med spennen, og tre den gjennom løkka på buksa og løkka på bukseselen der spennen er festet. Dette danner da en ring som holder dette sammen. Klipp av enden på stripsen og evt. fil ned hvis det blir en spiss. Stripsen kan klippes hvis man må fjerne bukseselene senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Usikker på om jeg har den nyeste recon buksa, men norrøna sine bukseseler med plastikklips er dårlige. De har lett for å dette av buksa i ryggen og er dermed ganske ubrukelige. Jeg har knyttet mine fast med en tråd og det funker greit, men det finnes sikkert bedre bukseseler på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.